Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Delete och Display för nära varandra på Sony 390

Produkter
(logga in för att koppla)

Word-man

Avslutat medlemskap
Råkade trycka fel så försvann en del. Idiotiskt att ha den knappen där så lika den andra, brukar det vara så och kan den kopplas bort?

Du kan ställa in så att måste bekräfta att du verkligen vill radera en bild, dvs du måste trycka två gånger.

Provade att ta bort en dålig bild.
Det var inte så enkelt som jag trodde när jag sett flera svarta rutor som sedan försvann, vad kan de bero på?

När jag bläddrade i kameran kom det upp svarta rutor så jag trodde jag tryckt på papperskorgen av misstag. Men så enkelt är det inte.

Ifall du trycker på "Papperskorgen" så uppstår inga svarta rutor.

Trolig orsak är istället att du av misstag råkat trycka på slutarknappen när du hanterat kameran med objektivlocket påsatt.

Det första du ska göra är att se till att du valt "Bekräfta innan radering", som js1 skriver ovan, så slipper du känna dig osäker sedan.
.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar