alf109
Aktiv medlem
hansen2 skrev:
Ett annat motargument skulle kunna vara att en obligatorisk avgift stöter bort medlemmar vilket skulle göra FS till en mindre attraktiv annonsmarknad.
/Johan
Jovisst, och det är förmodligen där skon klämmer, det är givetvis flott att säga till annonsörerna att sidan har nästan 70000 medlemmar när de som betalt medlemsavgift endast är ca 1/10 del. Lite grand som när våra kära politiska ungdomsförbund blåser upp medlemsantalen.
Men trots detta tycker jag att något måste göras. Förr var detta en samligsplats för folk med ett genuint fotointresse. Nu vet jag inte vad det blivit.
Kan inte hjälpa det, men är oerhört less på forumtrådar av typen, "vad skall jag köpa för objektiv" och liknande. Ett generellt svar på alla liknande frågor borde vara "sätt igång och plåta tills du själv kommer underfund med vad du behöver".
Tycker tyvärr att bilkvaliteten följer forumkvaliteten ganska väl, och misstänker att samma personer står för en stor del av bägge delarna.
Och då säger givetvis vän av ordning "du behöver ju inte läsa trådarna eller titta på bilderna". Och de finns det ju en poäng med, men problemet är att alla seriösa diskussioner och bilder totalt drunknar i detta bakgrundsbrus som nått orkanstyrka den senaste tiden.