Annons

Dela sidan i en bild- och en teknik-del

Produkter
(logga in för att koppla)
hansen2 skrev:
Ett annat motargument skulle kunna vara att en obligatorisk avgift stöter bort medlemmar vilket skulle göra FS till en mindre attraktiv annonsmarknad.

/Johan

Jovisst, och det är förmodligen där skon klämmer, det är givetvis flott att säga till annonsörerna att sidan har nästan 70000 medlemmar när de som betalt medlemsavgift endast är ca 1/10 del. Lite grand som när våra kära politiska ungdomsförbund blåser upp medlemsantalen.

Men trots detta tycker jag att något måste göras. Förr var detta en samligsplats för folk med ett genuint fotointresse. Nu vet jag inte vad det blivit.

Kan inte hjälpa det, men är oerhört less på forumtrådar av typen, "vad skall jag köpa för objektiv" och liknande. Ett generellt svar på alla liknande frågor borde vara "sätt igång och plåta tills du själv kommer underfund med vad du behöver".

Tycker tyvärr att bilkvaliteten följer forumkvaliteten ganska väl, och misstänker att samma personer står för en stor del av bägge delarna.

Och då säger givetvis vän av ordning "du behöver ju inte läsa trådarna eller titta på bilderna". Och de finns det ju en poäng med, men problemet är att alla seriösa diskussioner och bilder totalt drunknar i detta bakgrundsbrus som nått orkanstyrka den senaste tiden.

När kommer indelningen i avdelningar? Den har ju utlovats. Eller blir det inget med detta? Men för en analog svartvitfotograf med mörkrumsintresse kanske det inte blir något ändå? Fast vi analoga mörkrumsfantaster var väl de första som tog upp det här förslaget med indelning i olika avdelningar? Gatufoto/Reportageavdelning skulle också vara intressant och kanske har det större chans?

alf109 skrev:
Och då säger givetvis vän av ordning "du behöver ju inte läsa trådarna eller titta på bilderna". Och de finns det ju en poäng med, men problemet är att alla seriösa diskussioner och bilder totalt drunknar i detta bakgrundsbrus som nått orkanstyrka den senaste tiden.

Helt rätt. Det är ett problem att stå i forum-motvinden och försöka hitta det intressanta.

Jag frågade om de kunde göra så att man slipper få e-post för varje forumbevakning, det räcker liksom med länken under "dina forumbevakningar", men tydligen vill/kan de inte förändra vad som helst i forumet, så det var inte aktuellt. Så det kanske finns skäl till att forumet inte går att optimera precis som användaren vill.

Det vore praktiskt om man kunde välja att ignorera vissa fora helt och hållet, som om de inte fanns, så att man bara såg nya inlägg i vissa utvalda fora. Till viss del går det redan, men det ter sig lite knöligt. Men det kanske bara är jag som borde läsa instruktionerna.. ;)

Kaffe är gott!

Kanske missuppfatade jag men nog går det att ändra så att man slipper e-post på forumbevakning? Har själv ändrat det och har nu bara länkarna på min sida.

hansen2 skrev:
Motargumentet skulle kunna vara att alla inte har råd. Men jag tror man har betydligt större bekymmer än att inte kunna vara medlem på FS om man inte kan lägga ut en hundring per år.
Hur kan man inte har råd med en medlemsavgift på endast 100 kr per år om man samtidigt har råd med en kamera? ;)

Å andra sidan behöver man inte en kamera för att vara intreserad av att titta på och kommentera bilder och delta i forumdiskutioner.

Graal skrev:
Kanske missuppfatade jag men nog går det att ändra så att man slipper e-post på forumbevakning? Har själv ändrat det och har nu bara länkarna på min sida.

Okej, isåfall är det (som befarat) jag som missförstått, och Fotosidans personal som i sin tur missförstod mig. Jag trodde att man kunde välja bort e-posten genom att avsluta bevakningen.

Ska genast testa som du säger!

MVH

Greve Nickon skrev:
Å andra sidan behöver man inte en kamera för att vara intreserad av att titta på och kommentera bilder och delta i forumdiskutioner.
Jag kan ha missförstått saken, trodde nämligen att man kunde ladda upp bilder och lägga i bildkritik UTAN medlemskap.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar