Annons

Dela med sig foton

Produkter
(logga in för att koppla)

Martin77

Ny medlem
Någon som vet var man kan dela med sig foton gratis.
vi är några personer som har en massa kort som vi vill dela med varandra och det är för mycket jobb att maila alla till alla.
skulle vara bra om man kunde ladda upp alla sina kort i orginal så alla kan ladda ner ifrån den sidan.

ungefär som en ftpsite.

/Martin
 
Jag delar med mej på det sättet att jag lägger upp bilderna på en server, sen så registrerar jag en sub-domän. T.ex. om man fotat på ett bröllop så lägger jag upp (förminskade) bilder på servern. Sen kanske jag reggar typ www.peterbrollop.priv.se. Om det är bilder som bara dom jag känner ska komma åt så lägger jag in ett lösenord.
Sen så kan man samordna bilderna från andra som har fotat. Då använder jag mitt gmail konto så kan folk maila ganska stora bilder.
För att skydda bilderna använder jag ett javascript lösenord, den senaste sidan jag gjorde hade den här koden:

<head>
<script language="JavaScript" type="text/javascript">
<!--
function losen()
{
if (document.elsa.bilder.value != "")
{
window.location=escape(document.elsa.bilder.value.toLowerCase()) + "/sida.htm";
document.elsa.bilder.value = "";
}
}
//-->
</script>
</head>
På den här sidan ligger det privata bilder. För att komma åt bilder måste du skriva in lösenordet.
<br>
<form method=post action="javascript:losen();" name="elsa">
<input type="password" name="bilder" size=10>
<input type="submit" value="Gå!">
</form>

Sen så har jag en mapp som bilderna ligger i, den mappens namn blir lösenordet. Lätt att byta lösenord alltså. Vet inte om det är så jättesäkert, men bilderna är oftast inte så jättehemliga.

Inte det enklaste sättet om man inte kan det sen innan men mycket bättre än typ "msn dela dina foton" och sånt. Nästa steg för mej blir att fixa php på sidan så att andra kan ladda upp foton.

/A\
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.