Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

dator vs mörkrum

Produkter
(logga in för att koppla)

mipe

Medlem
Hej!
Kom just hem från fotoklubben, och där funderade vi över vi denna fråga.
Det är ju så att när man fotar med analog kamera måste man ju ta fram negativ och sedan eventuellt kopior, har man tur träffar man lite fotokompisar på klubben, men som digitalfoto fotograf blir man ju lätt sittande framför datorn själv.
Men man snackar ju här förståss!
Hur har ni upplevt detta, är det så, eller är jag helt ute och cyklar?

Har man eget fotolab, som väl faktiskt inte är helt ovanligt (?) så blir man ju ståendes för sig själv i mörkret ändå.
Själv har jag bara digitala kameror numera och hade aldrig nåt särskilt seriöst intresse för foto när jag hade analog kompaktkamera. Farsgubben däremot har tidigare jobbat som fotograf/journalist/reporter och skaffade sig ett eget litet labb där hemma där han stängde in sig.

Jag tror man skaffar sig fotovänner/kontakter/bollplank etc om man är intresserad av det, oavsett om det är analogt eller digitalt.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar