Annons

Dator i 6-7000-kronorsklassen?

Produkter
(logga in för att koppla)

bågenheim

Aktiv medlem
Skulle behöva byta ut min 7 år gamla Compaq, har varit rätt nöjd med den, men åldern tar ut sin rätt.
Vad hade ni rekommenderat för PC i 6-7000-kronorsklassen?
Endast burken, har resten redan.
Vad skall prioriteras? Windows 7? Grafikkort? Processor?

Hoppas ni har lite idee´r.
Mvh Niclas
 
Skulle behöva byta ut min 7 år gamla Compaq, har varit rätt nöjd med den, men åldern tar ut sin rätt.
Vad hade ni rekommenderat för PC i 6-7000-kronorsklassen?
Endast burken, har resten redan.
Vad skall prioriteras? Windows 7? Grafikkort? Processor?

Hoppas ni har lite idee´r.
Mvh Niclas

Vad skall du ha den till?
 
Surfa?
= Köp billigaste nya datorn du hittar. XP/Vista/7, Unbuntu/Linux, mest en smaksak.

Spela spel?
3D-spel? = Värsta processorn och värsta grafikkortet, ger bäst prestanda.
(Spela enklare spel, = se "surfdator".)

Photoshoppa?
= Mycket RAM-minne, 64 bitars operativsystem. Gärna ett skapligt grafikkort. En snabbare processor hjälper självklart till, men inget måste.
 
ehm... om TS haft sin dator i 7 år så tror jag nog han är nöjd med vilken ny dator som helst (prestandamässigt i alla fall, windows kan orsaka sura uppstötningar)
 
Hade inte planerat bygga n dator, men blev sugen nu. Är det svårt?

Beroende på din kunskap, men det är inte alls svår att sätta ihop delar själv. Kanske lättare än pussel? Annars finns det manual. Jobbigast är väl jävla start knapp, reset knapp kablarna :D det står dock vilken pin dem ska sitta i, om man skiter i att läsa i manualen så gör man som jag och chansar och hoppas på det bästa... det funkar till slut.
 
Hade inte planerat bygga n dator, men blev sugen nu. Är det svårt?

KLarar du att läsa en manual, har lite tålamod, inte har tummen mitt i handen och använder lite vett så som att se till att du inte är full med statiskt elektricetet o så är det inge större problem.

blir det problem på vägen finns massor med hjälp :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.