Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Dator hittar inte hårddisk?

Produkter
(logga in för att koppla)

bågenheim

Aktiv medlem
Det finns säkert frågor av denna typ sedan innan, men sökfunktionen hjälpte mig inte ett dugg. Så nu försöker jag så här i stället.

Nyss köpt en Verbatim 1TB Store n´go portabel hårddisk. Funkar fint på min laptop, men på min stationära har jag endast lyckats komma åt den tre gånger. Alla andra försök har misslyckats.
Då det funkat har jag fått byta USB-port, men sedan går inte den porten längre.
Vad är detta?
Kan man "nollställa" USB-portarna så att de hittar det man stoppar in och inte bara visar tomt.
Har även fått meddelandet att hårddisken måste formateras och eftersom jag inte har något på den ännu klickade jag ja, men det går inte att formatera den i alla fall.

De gånger jag fått kontakt med den fngarar den perfekt.
Troligen är det något med USB-kommunikationen som strular, finns det någon som tror sig kunna luska ut vad?

USB- minne fungerar i samma port, dock inte sådant med U3 programvara.
Har ytterligare fyra externa hårddiskar som fungerar felfritt inkopplade.

Tacksam för svar så att jag inte behöver krpngla med att lämna tillbaka den till El-giganten.

Mvh Niclas

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto