Jag har handlat en del från Dataprince, det fungerade väl bra ända tills en switch jag köpt där gick sönder efter 1 månads användande.
Jag gick tillbaka med switch och kvitto, stegade in på testen, det tog dom under en minut att konstatera att switchen var trasig, och att jag skulle få den bytt. Jag gick fram till chefen som stod i kassan och förklarade att switchen förklarats vara sönder, och att jag hade för avsikt att köpa en ny, dyrare märkesswitch av honom, och betala mellanskillnaden. Det visade att switchen som gått sönder sjunkit i pris ganska ordentligt, och chefen vill inte erbjuda något annat än listpriset tillbaka på min trasiga switch, det spelade ingen roll vad det stod på mitt kvitto enligt honom!!!
Efter ungefär 5 minuters gräl fick jag min vilja igenom, och då var han så sur att han bara kastade till mig den nya switchen, som jag alltså lagt pengar emellan för, och gick därifrån, jag fick böja mig in över disken och ta mitt kvitto själv...
Tilläggas skall att jag känner fem personer som köpt sina datorer hos DP, alla fem har haft hårdvaruproblem, fått med "nya" saker som visat sig vara gamla, butikens svar har oftast varit att man installerat fel drivrutiner, etc etc. Jag tror nog att i princip alla andra butiker är bättre...