Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Dator från DataPrince
- Trådstartare BÅS
- Start datum
Jesper K
Aktiv medlem
Jag bor precis bredvid Dataprince och ser ständigt folk som kommer till affären med sina burkar under armen.
Om det beror på att datorerna är trasiga eller något annat låter jag vara osagt.
Jag har också köpt småsaker som minnen och nätverkskort och det har funkat bra.
Håller med Jim om tempot och kön, ingen vidare service heller.
Jesper
Om det beror på att datorerna är trasiga eller något annat låter jag vara osagt.
Jag har också köpt småsaker som minnen och nätverkskort och det har funkat bra.
Håller med Jim om tempot och kön, ingen vidare service heller.
Jesper
Maverick
Aktiv medlem
Jag har köpt dator av dom och det gör jag inte igen kan jag säga.
Till att börja med så var on/off knappen trasig och deras förslag till lösning var att jag skulle tejpa ihop den!!!
Matrialet i lådan är så tunt att det går resonans i den av fläktarna så det låter nästan lika mycket som en egen serverpark.
Tror det var den som hårddisken hela tiden blev sämre på oxå, men jag är inte säker.
Men visst, den var billig men det finns fler billiga företag på nätet som kanske är värda att testa.
Mvh
Maverick
Till att börja med så var on/off knappen trasig och deras förslag till lösning var att jag skulle tejpa ihop den!!!
Matrialet i lådan är så tunt att det går resonans i den av fläktarna så det låter nästan lika mycket som en egen serverpark.
Tror det var den som hårddisken hela tiden blev sämre på oxå, men jag är inte säker.
Men visst, den var billig men det finns fler billiga företag på nätet som kanske är värda att testa.
Mvh
Maverick
afrika
Aktiv medlem
..
http://www.svartalistan.com/d-1.htm
Vad jag vet har Dataprince mycket dåligt rykte. Jag har personligen ingen erfarenhet av dataprince och säger bara vad jag har hört.
Vad jag vet har Dataprince mycket dåligt rykte. Jag har personligen ingen erfarenhet av dataprince och säger bara vad jag har hört.
Softasnubben
Aktiv medlem
Man får känslan av att kliva in på 7eleven när man handlar på Dataprince, dom är stressade som attan. Dessutom är servicen brutalt dålig!
När jag köpte en 17" skärm på DP för 1.5 år sen ville jag att dom skulle öppna paketet och koppla in skärmen så att jag fick se om den fungerade & om den hade bra skärpa/ljus etc.
Oj det skulle jag inte ha gjort, fick den där härliga blicken (Är du idiot eller, köp skärmen & försvinn ur butiken).
Så billiga är dom , men vänta dig ingen service!
När jag köpte en 17" skärm på DP för 1.5 år sen ville jag att dom skulle öppna paketet och koppla in skärmen så att jag fick se om den fungerade & om den hade bra skärpa/ljus etc.
Oj det skulle jag inte ha gjort, fick den där härliga blicken (Är du idiot eller, köp skärmen & försvinn ur butiken).
Så billiga är dom , men vänta dig ingen service!
ThomasT
Aktiv medlem
Köp inte från dataprince om det inte är någon speciell komponent du är ute efter. Deras support ska vara helt vidrig, de "hittar" fel som gör att du måste köpa nya saker till din dator.
Detta är vad jag har hört under min 3 år på www.sweclockers.com
Skulle aldrig våga mig in i den butiken.
Detta är vad jag har hört under min 3 år på www.sweclockers.com
Skulle aldrig våga mig in i den butiken.
Jeppe
Aktiv medlem
dplz
Avslutat medlemskap
En bekant som hade köpt sin dator där hade problem med datorn. Tog mer än två månader och hot om att dra in konsumentonbudet för att få fart på dom. Var troligtvis fel på datorn redan vid leverans samt uppkom ett nytt fel innan den sändes iväg för reperation. Kan inte rekommendera det stället.
ThomasT
Aktiv medlem
Vågar man lite på ett företag som svarar så här på en kunds kritik:
Kommentarer från företaget: Han fullständigt ljuger!!! Ljuger!!!”
Han måste vara ”spion” från en våra konkurrenter för att försöker förstöra DataPrince!
Vi har kommit överense att vi bjuder en helt ny och kraftigare data i stället men du aldrig går med. Vad vill du????
Jag har även pratade med den anställt som han pickad ut – och han ALDRIG talade som kund berättade om mig och uppsägningstid etc.. Det handlar om företags intern relation och privat. Vi ska göra en polisanmäl mot [raderat]. för skåderörelse. Han väntas på att vår advokat ska kontakt honom.
Hej [raderat], tyvärr kommer vi att försätter att expandera kraftig under året med över 100 mil. SEK omsättning. Alla anställda är trevliga och vi håller MYCKET bra kontakt och ingen vill sluta.
Hur kan vi behålla så många kunder? Service självklart!
Vi har listade igen som en av Sverige största företag enligt den ny publicerade bok från DanBradstreet.
Mvh
[raderat]
Kommentarer från företaget: Han fullständigt ljuger!!! Ljuger!!!”
Han måste vara ”spion” från en våra konkurrenter för att försöker förstöra DataPrince!
Vi har kommit överense att vi bjuder en helt ny och kraftigare data i stället men du aldrig går med. Vad vill du????
Jag har även pratade med den anställt som han pickad ut – och han ALDRIG talade som kund berättade om mig och uppsägningstid etc.. Det handlar om företags intern relation och privat. Vi ska göra en polisanmäl mot [raderat]. för skåderörelse. Han väntas på att vår advokat ska kontakt honom.
Hej [raderat], tyvärr kommer vi att försätter att expandera kraftig under året med över 100 mil. SEK omsättning. Alla anställda är trevliga och vi håller MYCKET bra kontakt och ingen vill sluta.
Hur kan vi behålla så många kunder? Service självklart!
Vi har listade igen som en av Sverige största företag enligt den ny publicerade bok från DanBradstreet.
Mvh
[raderat]
Sleepless
Aktiv medlem
Som motpol...
...till att negativt om DP så kan jag nämna min nuvarande dator som jag köpte på DP för ett halvår sen. Den funkar klockrent. Kanske hade jag tur..vem vet...
Har pga att den funkat bra inte varit i kontakt med deras serviceavdelning...så där kan jag inte kommma med synpunkter....
Tjipp!
...till att negativt om DP så kan jag nämna min nuvarande dator som jag köpte på DP för ett halvår sen. Den funkar klockrent. Kanske hade jag tur..vem vet...
Har pga att den funkat bra inte varit i kontakt med deras serviceavdelning...så där kan jag inte kommma med synpunkter....
Tjipp!
Wizard
Aktiv medlem
www.dustin.se
www.inwarehouse.se
Mycket bra service och inte speciellt dyra med tanke på den suveräna servicen.
Vi beställer allt vi behöver till jobbet från Dustin och får grejerna levererade dagen efter vi beställt dom trots att vi ligger på andra sidan landet..
Mycket bra. Inte värt att jaga några hundralappar för att sedan bli blåst på tusenlappar..
/Peter
www.inwarehouse.se
Mycket bra service och inte speciellt dyra med tanke på den suveräna servicen.
Vi beställer allt vi behöver till jobbet från Dustin och får grejerna levererade dagen efter vi beställt dom trots att vi ligger på andra sidan landet..
Mycket bra. Inte värt att jaga några hundralappar för att sedan bli blåst på tusenlappar..
/Peter
timofej
Aktiv medlem
ThomasT skrev:
Vågar man lite på ett företag som svarar så här på en kunds kritik:
Kommentarer från företaget: Han fullständigt ljuger!!!
Hehe, vilket underbart språk har deras VD, Peter Liu... Jag tror det är ett skämt faktiskt. Se här som ett exempel: "Jag har lovat honom att vi ska utbytte mot en ny men han vill bara skada vår rykt. Varför? Dålig moral som en svensk."
Loj
Aktiv medlem
http://www.svartalistan.com/
Herrejösses, vilken sjuk lista!
Det är tragiskt att läsa att "vuxna" människor kan vara så omogna...
Herrejösses, vilken sjuk lista!
Det är tragiskt att läsa att "vuxna" människor kan vara så omogna...
Loj
Aktiv medlem
timofej skrev:
Hehe, vilket underbart språk har deras VD, Peter Liu... Jag tror det är ett skämt faktiskt. Se här som ett exempel: "Jag har lovat honom att vi ska utbytte mot en ny men han vill bara skada vår rykt. Varför? Dålig moral som en svensk."
Det kan möjligtvis inte vara så att han har annat modersmål än svenska?
Joppe
Aktiv medlem
Har handlat tre (eller kanske fyra.. kommer inte ihåg riktigt..) datorer från dataprince och aldrig haft några problem med dem. burken jag har nu är dock låter dock lite mycket. dock får jag nog skylla mig själv då jag tog de billigaste delarna.
har inget ont att säga om dem. jag har alltid blivit trevligt bemött osv.
/J
har inget ont att säga om dem. jag har alltid blivit trevligt bemött osv.
/J