Typisk smuts på sensorn. Fläckar på frontlinsen syns aldrig.
Vad tänkte du reklamera?
Dammet...
Svårt att rengöra själv. Problemet är också att jag lämnade in min förra, en 6500 Slide, på garantirep för trasig högtalare. När jag fick tillbaka den dog skärmen efter tre dagar och efter ytterligare ett försök dog skärmen efter en halv dag. Pluss en massa andra småfel. Varje gång ligger telefonen först ett par dagar i butiken, sedan går den med ekonomifrakt till verkstaden, ligger där ett par dagar innan de ankomstregistrerar den, sedan ett par dagar till innan den undersöks och sedan ny ekonomifrakt som tar ett par dagar. Så jag får räkna med 2-3 veckor utan telefon. Hela sommaren 2009 åkte den fram och tillbaka mellan verkstaden :-(
Fjärde gången lyckades jag få tag på ett direktnummer till verkstaden och jagade på dem. De bestämde sig för byte, men hade ingen 6500 inne. De kunde få hem en om en vecka. Jag frågade om de hade en 6700 istället? Högre upplösning på kameran, slö leksaks GPS, ett stycke (Det var kabeln i sliden som strulade, inte skärmen i sig) och nonameoptik (6500 hade Zeiss), men i övrigt likvärdig. Han hade en sån, så den kunde jag få direkt.
Med tanke på långa reptider och att verkstaden hela tiden har sönder något annat tvekar jag om jag ska skicka in den. Och hur reagerar de med sensordamm på mobiltelefon/kompaktkamera? När jag köpte min Canon flatbäddskanner på Siba Breddan, Upplands Väsby för tio år sedan såg jag massor av damm och olja på undersidan av glaset. Jag kopplade aldrig in den, utan åkte tillbaka. Rengörning ingick inte i garantin. Startavgift på 700kr (Den kostade 1200 med negativlock). Då kontaktade jag Canon och de rengjorde den gratis. Men den var lika dammig efter, så jag bad dem göra om det. Men de sa att den var kontrollerad efter rengöringen och godkänd, så det ville de inte göra om.
Men jag får väl göra ett försök och hoppas att de inte förstör mer än de lagar
Flyttade i samma veva, kvittot ligger nog i källaren som jag inte kommer åt närmaste veckorna på grund av ombyggnad.
PS
Min Palm Zire 31 som jag hade för många år sedan strulade också skärmen på. Jag mailade under helgen, fick svar på Måndagen. Skickade enligt deras instruktioner till Poste restante DHL Sollentuna. Jag postade hos en tobakshandlare omkring 17.00 på Måndagen. Onsdag förmiddag samma vecka ringde DHL på dörren. Min sambo var hemma och acepterades som mottagare. Då hade den varit på verkstad i Tjeckien!
Så det finns företag med bra service.