ANNONS
Annons

Dags igen för gammalt uppslag??

Produkter
(logga in för att koppla)
Håller med, att paxa områden funkar ju inte! Använd fantasin istället!

Däremot tycker jag inte att man ska välja klockslag efter ljuset! Det blir lite knasigt, alla tycker ju inte om eftermiddagsljus tex. Säg istället 12:00 en lördag, det borde funka perfekt!

Hur låter lördagen den 13 juli kl 12:00?

Det är om (lite drygt) två veckor och borde ge oss tillräckligt med tid för att få med så många som möjligt utan att det går så länge att folk tappar intresset.

Låter jättekul. Jag är med men eftersom det ännu inte är bestämt exakt när det blir är det svårt att paxa ett ställe.

Tycker som lynxx och liax att vi trycker av där vi befinner oss.

henab skrev:
Hur låter lördagen den 13 juli kl 12:00?
Då får jag överföra min bild till fotosidan med tankekraft eftersom jag då befinner mig något närmare Vita havet än Östersjön och inte har sån lyx som datorkraft och internetförbindelser med mig :)

Bara du har kameran med dig så :)

Man behöver förstås inte *ladda upp* bilden exakt två sekunder efter man tog den.. man kan ha en uppsamlingsperiod under en vecka eller två där folk kan ladda upp bilderna.

Sen är det nog tyvärr omöjligt att hitta en tid som passar alla..

Fast just 12:00 låter inte som något vidare klockslag för ljus. Varför inte 06:00 eller 21:00?

Bravo Jim, Bravo!!! Då föreslår jag kl 21.00 då en del här verkar vara morgontrötta

Jag förstår inte resonemanget med klockslagen? Tanken med en sådan här grej är väl egentligen rent dokumentärt realistiskt, dvs att man fångar ett ögonblick någorlunda samtidigt på olika platser i sverige. Och då är det väl kanske lämpligast att det sker mitt på dagen under en helg när det är som mest aktivitet och när de flesta av medlemmarna är lediga och vakna.

Att ta hänsyn till ljuset känns lite flamsigt, det är ju inte det som är grejen med en sån här sak. Se det istället som en utmaning. Att skapa en bra bild oavsett om solen strålar, det är mulet eller kanske t o m ösregnar kräver "skills"! Visa att du har det!

Senast ändrad:
Vilket eko det kommer att bli över hela landet när 7000 kameraspeglar slamrar i samma ögonblick! Kan det ge utslag på Richterskalan, tro? ;-)

acke skrev:
Vilket eko det kommer att bli över hela landet när 7000 kameraspeglar slamrar i samma ögonblick! Kan det ge utslag på Richterskalan, tro? ;-)

Tyvärr inte...vi EOS 100, EOS 5 och EOS 30/33 är ju som bekant vääldigt tysta av oss :)

OK Sonnaren... bestäm tidpunkt så hakar vi andra på i mån av tid, ork och lust.

Det verkar ju vara intressant för många det här och det var ju roligt. Jag tycker 2002-07-13 passar bra. Jag är också intresserad av vackert ljus MEN en lördagmorgon eller -kväll är väl litet tveksamt om man inte vill fotografera naturen. Skall det vara människor med är de endera sovande eller festande. Nog så vällovliga sysselsättningar båda men litet enehanda kanske om det blir många bilder......;-)
Får jag föreslå klockan 13:15? Ja, ungefär, några minuter hit eller dit är väl OK.
Fritt filmval, givetvis är digitala bilder helt OK. Publiceringstid de närmaste 10 dagarna efter.
Vi får väl försöka få fram en sida med enbart dessa bilder om det går, skall höra vad webmaster säger.
Ytterligare synpunkter? Eller invändningar?
Us

Taget 1:a......2:dra......3:dje.....såld!

Är man på jobbet........fotoförbud råder... men det är väl bara att knalla ut.

Senast ändrad:
Det här, må jag säga, var en storslagen idé. undrar om man kommer att stöta på någon annan här i Norrköping (om jag nu befinner mig här då) som är ute på samma uppdrag?

Der där med tiden, förresten, stod inte helt klart för mig, vilket klockslag? Var det 13.15 som gällde?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar