Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Dags igen för gammalt uppslag??
- Trådstartare Sonnaren
- Start datum
Då får jag överföra min bild till fotosidan med tankekraft eftersom jag då befinner mig något närmare Vita havet än Östersjön och inte har sån lyx som datorkraft och internetförbindelser med mighenab skrev:
Hur låter lördagen den 13 juli kl 12:00?
henab
Aktiv medlem
Corylus skrev:
Jag tycker Sonnaren ska få äran att bestämma dag och tidpunkt.
Bara vi kommer överens om en tidpunkt är jag nöjd, behöver absolut inte vara den jag föreslog
Liax
Aktiv medlem
Jag förstår inte resonemanget med klockslagen? Tanken med en sådan här grej är väl egentligen rent dokumentärt realistiskt, dvs att man fångar ett ögonblick någorlunda samtidigt på olika platser i sverige. Och då är det väl kanske lämpligast att det sker mitt på dagen under en helg när det är som mest aktivitet och när de flesta av medlemmarna är lediga och vakna.
Att ta hänsyn till ljuset känns lite flamsigt, det är ju inte det som är grejen med en sån här sak. Se det istället som en utmaning. Att skapa en bra bild oavsett om solen strålar, det är mulet eller kanske t o m ösregnar kräver "skills"! Visa att du har det!
Att ta hänsyn till ljuset känns lite flamsigt, det är ju inte det som är grejen med en sån här sak. Se det istället som en utmaning. Att skapa en bra bild oavsett om solen strålar, det är mulet eller kanske t o m ösregnar kräver "skills"! Visa att du har det!
Senast ändrad:
Jeppe
Aktiv medlem
acke skrev:
Vilket eko det kommer att bli över hela landet när 7000 kameraspeglar slamrar i samma ögonblick! Kan det ge utslag på Richterskalan, tro? ;-)
Tyvärr inte...vi EOS 100, EOS 5 och EOS 30/33 är ju som bekant vääldigt tysta av oss
Re: Ok
Perfa, då kan ni få se höjdarbilder av Mariehamn från ovan :-DJonasborg skrev:
Nästa Lördag klockan 1200 kanske?
Sonnaren
Aktiv medlem
Det verkar ju vara intressant för många det här och det var ju roligt. Jag tycker 2002-07-13 passar bra. Jag är också intresserad av vackert ljus MEN en lördagmorgon eller -kväll är väl litet tveksamt om man inte vill fotografera naturen. Skall det vara människor med är de endera sovande eller festande. Nog så vällovliga sysselsättningar båda men litet enehanda kanske om det blir många bilder......;-)
Får jag föreslå klockan 13:15? Ja, ungefär, några minuter hit eller dit är väl OK.
Fritt filmval, givetvis är digitala bilder helt OK. Publiceringstid de närmaste 10 dagarna efter.
Vi får väl försöka få fram en sida med enbart dessa bilder om det går, skall höra vad webmaster säger.
Ytterligare synpunkter? Eller invändningar?
Us
Får jag föreslå klockan 13:15? Ja, ungefär, några minuter hit eller dit är väl OK.
Fritt filmval, givetvis är digitala bilder helt OK. Publiceringstid de närmaste 10 dagarna efter.
Vi får väl försöka få fram en sida med enbart dessa bilder om det går, skall höra vad webmaster säger.
Ytterligare synpunkter? Eller invändningar?
Us