Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Dags igen för gammalt uppslag??

Produkter
(logga in för att koppla)
Ok, då skulle man kanske försöka få de goda administratörerna att posta det här som en nyhet så att fler ser det.

jimh skrev:
Då får jag överföra min bild till fotosidan med tankekraft eftersom jag då befinner mig något närmare Vita havet än Östersjön och inte har sån lyx som datorkraft och internetförbindelser med mig :)

Samma här även om jag kommer emigrera till Norrbotten för ta anställning som sanerare för en månad :).

hmm jag vet inte var problemet med tiden blev av men jag ser helt klart ulfs tid som tagen

dvs 2002-07-13 enligt kristendomens tideräkning

klockan 13.15 +/- nån minut

Super

Jag är med... Måste det vara en bild från Sverige...? Jag är nämligen mycket närmare ekvatorn hela juli månad...

Re: Re: Superkul idé

jimh skrev:
Ööhh..? Ja. Det får man väl förmoda eftersom bilden skall tas vid ett specifikt datum och klockslag :)

Ja,men det verkar ju lite onödigt då datum och tid ej är fastställt sen lär alla veta det.
Måste nog slå på databakstycket i så fall..he..he

Att ange tid och datum är inte nödvändigt för den enskilde fotografen, det är väl mera av en hederssak att ta bilden vid den tidpunkt vi enas om. Naturligtvis är det omöjligt att kontrollera men jag räknar inte med att det skall vara något bekymmer eftersom endast gentlemen av båda könen finns på denna sida....
Us

Jag tycker sannerligen att klockslaget 13:15 enligt kristendomens räkning *garv*, och datumet 2002-07-13 enligt vår Romerska kalender passar utmärkt!

Toppenidé!

Jag har ingen aning om var jag kommer att befinna mig vid den tidpunkten eftersom min semester kommer att vara totalt impulsstyrd.

Men en sak är säker...
2002-07-13 kl. 13:15 så kommer mitt pekfinger vila på avtryckaren.

Tänkte då närmast på att det verkar vara några som befinner sig i andra länder vid tidpunkten.

13:15 GMT +1 sommartid
-----------

Men det har ju diskuterats att 12:00 inte är så bra med tanke på ljuset men 12:00 på sommaren är ju enligt ljuset 11:00 och 13:15 på sommaren är ju enligt solen 12:15... blir det inte så???

Det låter som en superkul idé. Har ni bestämt er vid vilken dag och tid? Blir den den 13 Juli 2002 klockan 13,15? Jag åker på semester i morgon bitti och är borta i 4 veckor. I vilket fall som helst så tar jag en bild där jag befinner mig vid denna dag och tid.

Jo, preliminärt så är det den tiden som gäller. Jag har mailat David Elmfeldt och utbett mig om central reklam + en speciell adress att sända bilderna till. Han skall titta igenom det hela närmare men det föreföll som han tyckte idén var OK efter första snabb titt på denna tråden.
Us

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar