perstromgren
Aktiv medlem
Jag har vistats här på fotosidan några månader och redan sett ett antal frågor som verkligen kan kallas "Vanliga frågor".
De jag sett är följande:
1. Vilken DSLR ska jag köpa?
2. Varför kan jag inte se bilden på LCD:n i realtid?
3. Vilket objektiv ska jag köpa för att ....?
Svaren på dessa frågor finns här på forumet, men många som frågar har inte sökt, uppenbarligen.
Kan det vara dags för en FAQ/VAF-artikel som förste svarare kan referera till? Det är inte lika trevligt att bara referera till en tråd. Den FAQ som redan finns, behandlar bara funktioner på fotosidan.
Jag kan tänka mig att det kan vara vettigt med något tiotal frågor i artikeln.
Vilka flera frågor har vekligen kommit upp frekvent? (Många FAQ jag sett har bara innehållit påhittade frågor med svar, inte riktiga frekventa frågor.)
Per.
De jag sett är följande:
1. Vilken DSLR ska jag köpa?
2. Varför kan jag inte se bilden på LCD:n i realtid?
3. Vilket objektiv ska jag köpa för att ....?
Svaren på dessa frågor finns här på forumet, men många som frågar har inte sökt, uppenbarligen.
Kan det vara dags för en FAQ/VAF-artikel som förste svarare kan referera till? Det är inte lika trevligt att bara referera till en tråd. Den FAQ som redan finns, behandlar bara funktioner på fotosidan.
Jag kan tänka mig att det kan vara vettigt med något tiotal frågor i artikeln.
Vilka flera frågor har vekligen kommit upp frekvent? (Många FAQ jag sett har bara innehållit påhittade frågor med svar, inte riktiga frekventa frågor.)
Per.