Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Dagens bästa naturbild!

Produkter
(logga in för att koppla)
Fann denna unge ligga darrande i rabatten. Skadad och i dåligt skick har den antagligen ramlat ur boet.

Oroliga föräldrar sökte kontakt med ungen men det hela såg ganska hopplöst ut.

Efter ett antal minuter var så ungen plötsligt borta och man undrar ju vad som hände.

Tragiskt hur som helst!
 

Bilagor

  • mgl_urboet.jpg.jpg
    mgl_urboet.jpg.jpg
    87.3 KB · Visningar: 414
Ang vad som händer med ungen, så blev den nog mat till annan fågel/djur.

Här i Malmö har vi ett par hus/ladusvalor som häckar i bostadshusen centralt där jag bor. Det händer att deras ungar trillar ut och det tar inte lång tid innan någon större fiskmås eller trut tar den.
 
Trollsländeporr?
Inte för att jag vet om de parade sig eller lade ägg.
Nån som vet vad det är för sort?
 

Bilagor

  • trollslandor_glomstadalen_glomsta_070607.jpg
    trollslandor_glomstadalen_glomsta_070607.jpg
    97 KB · Visningar: 286
Tog en litenmen härlig avslappningsrunda med kameran tidigare, här kommer en favorit därifrån..
/Micke
 

Bilagor

  • ma070607077.jpg
    ma070607077.jpg
    63.7 KB · Visningar: 271
I Härlig sommarvärme togs denna bild..
Äntligen sommar, vinter är det man minst saknar.
 

Bilagor

  • prastkragar_vardshusvagen_fittja_070609e.jpg
    prastkragar_vardshusvagen_fittja_070609e.jpg
    99 KB · Visningar: 642
En liten bild från idag, har precis börjat ta lite roligare kort med D40n så lite feedback skulle sitta fint :p
 

Bilagor

  • dsc_0007r.jpg
    dsc_0007r.jpg
    83.4 KB · Visningar: 577
Från 22:19 igårkväll. Antagligen samma bock som jag haft med tidigare i tråden.
 

Bilagor

  • _igp6345-400.jpg
    _igp6345-400.jpg
    59.1 KB · Visningar: 499
Dagens får bli en allmän snabelsvärmare - efter hård konkurens med rådjur, räv, en älgko med tre kalvar, stjärtmes, trollsländor mm. Fantastisk dag, och jag som inte ens var ute för att fota! :)


/Per
 

Bilagor

  • allm.jpg
    allm.jpg
    92.2 KB · Visningar: 395
Per skrev:
Dagens får bli en allmän snabelsvärmare - efter hård konkurens med rådjur, räv, en älgko med tre kalvar, stjärtmes, trollsländor mm. Fantastisk dag, och jag som inte ens var ute för att fota! :)


/Per
Läckra färger! Frågan är ju, var kan vi se dina andra foton (om du nu lagt ut dem alltså).
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.