Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Dagens bästa naturbild!
- Trådstartare PeBro
- Start datum
Sushan
Avslutat medlemskap
Åh, den var härlig med jättefin softning.mohei skrev:
Tillbaka till ordningen.
PeBro
Aktiv medlem
mohei skrev:
Tillbaka till ordningen.
Tack för det!
Snyggt jobbat Monica! Härligt kort skärpedjup med en lugn och harmonisk bakgrund.
Bussmicke
Aktiv medlem
PeBro skrev:
Börjar det inte gå till överdrift nu, kanske dags att byta namn på tråden till "Naturbilder"?
Trådskaparen
Ursäkta att man är okunnig på vad växter heter.
Trodde man kunde få hjälp av den kunniga skara utan att få påhugg men ack så fel jag hade.
Ber om ursäkt att jag ens engagerade mig
PeBro
Aktiv medlem
mohei skrev:
Tackar!
Jag funderar på att plåta macro med mitt 55mm/1.8 och en försättslins för att få ännu kortare skärpedjup. Får dock vänta till det slutar att blåsa.
Var i fredags ut och lekte med ett gammalt EF 35-70 1:3,5-4,5 och Hoya försättslinser, stackade +4, +2 dvs totalt 6 dioptri, riktigt skoj...du kan se ett resultat här. Klart du ska prova!
Mvh/Peter
PeBro
Aktiv medlem
Bussmicke skrev:
Ursäkta att man är okunnig på vad växter heter.
Trodde man kunde få hjälp av den kunniga skara utan att få påhugg men ack så fel jag hade.
Ber om ursäkt att jag ens engagerade mig
Ta det inte så hårt Michael, tycker bara det är lite synd att tråden skall spåra ur Du är självklart välkommen med en bild om dagen!
Kanske kan du starta en separat tråd om artbestämning växter, skulle nog välkomnas av fler än bara dig och mig
Mvh/Peter
mohei
Aktiv medlem
PeBro skrev:
Ta det inte så hårt Michael, tycker bara det är lite synd att tråden skall spåra ur Du är självklart välkommen med en bild om dagen!
Kanske kan du starta en separat tråd om artbestämning växter, skulle nog välkomnas av fler än bara dig och mig
Mvh/Peter
Det är ju faktiskt en bra ide´! Det finns ju redan många trådar med frågor om fåglar, insekter mm. En frågetråd om växter passar fint.
Bussmicke kan få äran att vara trådstartare.
Här kanske?
Senast ändrad:
Da´Russian Stallion
Aktiv medlem
Midhrafn
Aktiv medlem
Bilagor
Midhrafn
Aktiv medlem
Aquila79 skrev:
Ser mer ut som oorganiskt förfall..
Tja, allt är inte uppenbart vid en första anblick. Men visst, mest är det oorganiskt förfall.
Bussmicke
Aktiv medlem
PeBro skrev:
Klart Michael får den äran!
Tack för förtroendet!
Jag har nu öppnat upp frågelådan,
Bevaka gärna diskussionen, jag och säkert andra lär återkomma dit.
Frågelådan - vilken växt är detta?
henq
Aktiv medlem
Riktigt fin solnedgång vid Ornungasjön. Jag och en kompis pustar ut efter en fullmatad fotodag med besök på bl a Fåglaviks (f d) glasbruk.
Vad är det för kamera på bilden?
Större version finns här: http://www.fotosidan.se/member/portfolio/viewpic.htm?ID=974399
Vad är det för kamera på bilden?
Större version finns här: http://www.fotosidan.se/member/portfolio/viewpic.htm?ID=974399