Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Dagens bästa naturbild!

Produkter
(logga in för att koppla)
Tackar! :)

Jag funderar på att plåta macro med mitt 55mm/1.8 och en försättslins för att få ännu kortare skärpedjup. Får dock vänta till det slutar att blåsa. :)

PeBro skrev:
Börjar det inte gå till överdrift nu, kanske dags att byta namn på tråden till "Naturbilder"?

Trådskaparen

Ursäkta att man är okunnig på vad växter heter.
Trodde man kunde få hjälp av den kunniga skara utan att få påhugg men ack så fel jag hade.
Ber om ursäkt att jag ens engagerade mig

mohei skrev:
Tackar! :)

Jag funderar på att plåta macro med mitt 55mm/1.8 och en försättslins för att få ännu kortare skärpedjup. Får dock vänta till det slutar att blåsa. :)

Var i fredags ut och lekte med ett gammalt EF 35-70 1:3,5-4,5 och Hoya försättslinser, stackade +4, +2 dvs totalt 6 dioptri, riktigt skoj...du kan se ett resultat här. Klart du ska prova!

Mvh/Peter

Bussmicke skrev:
Ursäkta att man är okunnig på vad växter heter.
Trodde man kunde få hjälp av den kunniga skara utan att få påhugg men ack så fel jag hade.
Ber om ursäkt att jag ens engagerade mig

Ta det inte så hårt Michael, tycker bara det är lite synd att tråden skall spåra ur ;) Du är självklart välkommen med en bild om dagen!
Kanske kan du starta en separat tråd om artbestämning växter, skulle nog välkomnas av fler än bara dig och mig ;)

Mvh/Peter

Okej, min avsikt var inte heller att spåra ur tråden.
Visste bara inte var jag skulle vända mig.
Tanken är ju naturligtvis att även jag skall lägga ut en bild/dag.

Lämplig forumdel att lägga ut dylika saker i?
Om sådan finnes kan jag kasta in en länk här.

//MN

PeBro skrev:
Ta det inte så hårt Michael, tycker bara det är lite synd att tråden skall spåra ur ;) Du är självklart välkommen med en bild om dagen!
Kanske kan du starta en separat tråd om artbestämning växter, skulle nog välkomnas av fler än bara dig och mig ;)

Mvh/Peter

Det är ju faktiskt en bra ide´! Det finns ju redan många trådar med frågor om fåglar, insekter mm. En frågetråd om växter passar fint.
Bussmicke kan få äran att vara trådstartare. :)

Här kanske?

Senast ändrad:
Tog denna ganska sent på kvällen, mest för att jag ville testa lite, har dock tagit liknande förut dock inte med samma kamera. Denna är exponerad under 30 sekunder.

Bilagor

• dsc01916_web.jpg
    dsc01916_web.jpg
    59.9 KB · Visningar: 542
Inte dagens, men när den togs var det mycket dåligt med internetuppkopplingsmöjligheter...

Bilagor

• blomma2.jpg
    blomma2.jpg
    45.2 KB · Visningar: 472
En korv; eller varför har du inga ben?

Häftigt hur lååång kropp många av våra mårddjur har! I det här fallet är det en mink utanför sin lilla lya.
/Johan

Bilagor

• minkimg_9352liten.jpg
    minkimg_9352liten.jpg
    99.3 KB · Visningar: 441
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar