Annons

Dagens bästa naturbild!

Produkter
(logga in för att koppla)
Åh tack, hur kunde jag missa det? :p

Vet inte om detta hör till natur men jag gillar bilden, speciellt pga skärpan och att alla hovar faktiskt är i luften! Tagen med min KM Dynax 5D, 18-50

Stor bild
 

Bilagor

  • travflyger2liten.jpg
    travflyger2liten.jpg
    51 KB · Visningar: 528
Läcker bild med kanonskärpa!
En fråga från en som har nollkoll på travsport...
Är det trav om alla hovar är i luften, eller har den fuskgalopperat då?
 
mohei skrev:
Tack! :)
Ja, inte är dom stora inte. Tror att den kallas Grässtjärnblomma.
http://linnaeus.nrm.se/flora/di/caryophylla/stell/stelgra.html

Min blombok beskriver rätt dåligt så jag brukar dubbelkolla i
Den virtuella floran .

För det första mycket läckert fotat.
Och jag har funderat om det inte finns en länk om växter. Nu har jag en som verkar riktigt bra jag har lagt till den i mina favoriter "den virtuella floran"
Jag blev glad för den även om den var till någon annan.
Hoppas att det är okey.
Mvh Kjelle
 
Arleklint skrev:
Läcker bild med kanonskärpa!
En fråga från en som har nollkoll på travsport...
Är det trav om alla hovar är i luften, eller har den fuskgalopperat då?

Hihi, nä det är trav. Fortfarande samma gångart och rörelsemönster ;)
 
Gulsparvsunge

Det blev inget fotande idag heller (grillning hemma med bekanta...) så jag lägger upp en bild ifrån tidigare i sommar en liten dunboll.
 

Bilagor

  • gulsparvsunge.jpg
    gulsparvsunge.jpg
    99.1 KB · Visningar: 452
Gulsparvsunge

Hej!

Petar i en detalj; Gulsparvsungen är en ung grönfink. Näbben är kraftigare än en gulsparv, knubbigare proportioner än gulsparv, tydliga gulgröna teckningar på vingarna som kontrasterar mot övr. vingen ger grönfink.

Mvh/Mattias Nordlund
 
Ingen lyckad dag med kameran men det var varmt å skönt ute iaf. Det tyckte nog också denna sarv(?) också när det låg å solade vid vattenytan.
 

Bilagor

  • fisken.jpg
    fisken.jpg
    12.6 KB · Visningar: 841
Re: Gulsparvsunge

Nordlund32 skrev:
Hej!

Petar i en detalj; Gulsparvsungen är en ung grönfink. Näbben är kraftigare än en gulsparv, knubbigare proportioner än gulsparv, tydliga gulgröna teckningar på vingarna som kontrasterar mot övr. vingen ger grönfink.

Mvh/Mattias Nordlund
Sedär vad fel man kan ha. Tackar för detaljerna jag blir glad åt inforamtionen trodde nog att det var en GS men jag är inte så bra på fåglar kan i bästa fall se skillnad på en skata och talgoxe "ler" :) Mvh Kjelle
 
Ramstacity skrev:
För det första mycket läckert fotat.
Och jag har funderat om det inte finns en länk om växter. Nu har jag en som verkar riktigt bra jag har lagt till den i mina favoriter "den virtuella floran"
Jag blev glad för den även om den var till någon annan.
Hoppas att det är okey.
Mvh Kjelle

Tack! :)

Idag fick jag "Bonniers flora i färg" av mamma.
Så nu kan jag trippelkolla. :)
 
Den virtuellan floran har varit en favorit i många år eftersom jag inte har haft tillgång till de rätta böckerna alla gånger. :eek:) Kan också rekommendera Projekt Runebergs "Bilder ur Nordens flora med vackert tecknade bilder.
 
Bild från i dag.
Gissar att det är en slända på väg.

Någon som vet?
 

Bilagor

  • dsc_0009.jpg .jpg
    dsc_0009.jpg .jpg
    83.5 KB · Visningar: 798
Plåtade denna igår. Hade en 55mm/1.8 på kameran så det fick bli med bländare 1.8. Lite beskuren också.
Bärfisar?
 

Bilagor

  • bärfisar400.jpg
    bärfisar400.jpg
    75.7 KB · Visningar: 653
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.