Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Dagens bästa naturbild!
- Trådstartare PeBro
- Start datum
Ramstacity
Aktiv medlem
mohei skrev:
Tack!
Ja, inte är dom stora inte. Tror att den kallas Grässtjärnblomma.
http://linnaeus.nrm.se/flora/di/caryophylla/stell/stelgra.html
Min blombok beskriver rätt dåligt så jag brukar dubbelkolla i
Den virtuella floran .
För det första mycket läckert fotat.
Och jag har funderat om det inte finns en länk om växter. Nu har jag en som verkar riktigt bra jag har lagt till den i mina favoriter "den virtuella floran"
Jag blev glad för den även om den var till någon annan.
Hoppas att det är okey.
Mvh Kjelle
Aliide
Aktiv medlem
Arleklint skrev:
Läcker bild med kanonskärpa!
En fråga från en som har nollkoll på travsport...
Är det trav om alla hovar är i luften, eller har den fuskgalopperat då?
Hihi, nä det är trav. Fortfarande samma gångart och rörelsemönster
skarpedjup
Aktiv medlem
Ramstacity
Aktiv medlem
Anders Östberg
Guest
Mumsande älg
Det här är nog bästa idag, steg upp tidigt och fick se flera olika djur, Det enda som fastnade på bild var dock en älg som mumsade vid vägkanten.
(Större bild här:
http://www.fotosidan.se/member/portfolio/viewpic.htm?ID=719227)
Det här är nog bästa idag, steg upp tidigt och fick se flera olika djur, Det enda som fastnade på bild var dock en älg som mumsade vid vägkanten.
(Större bild här:
http://www.fotosidan.se/member/portfolio/viewpic.htm?ID=719227)
Bilagor
Nordlund32
Aktiv medlem
Gulsparvsunge
Hej!
Petar i en detalj; Gulsparvsungen är en ung grönfink. Näbben är kraftigare än en gulsparv, knubbigare proportioner än gulsparv, tydliga gulgröna teckningar på vingarna som kontrasterar mot övr. vingen ger grönfink.
Mvh/Mattias Nordlund
Hej!
Petar i en detalj; Gulsparvsungen är en ung grönfink. Näbben är kraftigare än en gulsparv, knubbigare proportioner än gulsparv, tydliga gulgröna teckningar på vingarna som kontrasterar mot övr. vingen ger grönfink.
Mvh/Mattias Nordlund
jonas_lindquist
Aktiv medlem
Ramstacity
Aktiv medlem
Re: Gulsparvsunge
Sedär vad fel man kan ha. Tackar för detaljerna jag blir glad åt inforamtionen trodde nog att det var en GS men jag är inte så bra på fåglar kan i bästa fall se skillnad på en skata och talgoxe "ler" Mvh KjelleNordlund32 skrev:
Hej!
Mvh/Mattias Nordlund
mohei
Aktiv medlem
Ramstacity skrev:
För det första mycket läckert fotat.
Och jag har funderat om det inte finns en länk om växter. Nu har jag en som verkar riktigt bra jag har lagt till den i mina favoriter "den virtuella floran"
Jag blev glad för den även om den var till någon annan.
Hoppas att det är okey.
Mvh Kjelle
Tack!
Idag fick jag "Bonniers flora i färg" av mamma.
Så nu kan jag trippelkolla.
Sushan
Avslutat medlemskap
Den virtuellan floran har varit en favorit i många år eftersom jag inte har haft tillgång till de rätta böckerna alla gånger. ) Kan också rekommendera Projekt Runebergs "Bilder ur Nordens flora med vackert tecknade bilder.
Ramstacity
Aktiv medlem
Sans skrev:
Den virtuellan floran har varit en favorit i många år eftersom jag inte har haft tillgång till de rätta böckerna alla gånger. ) Kan också rekommendera Projekt Runebergs "Bilder ur Nordens flora med vackert tecknade bilder.
Tackar. Nu finns även den bland minna favoriter under fliken naturen. Så nu kan jag dubbelkolla.
Mvh Kjelle
Ramstacity
Aktiv medlem
Sans skrev:
En en gång tackar för länkarna Susanne & Monica. Jag kansske kan få bjuda tillbaka på lite utflycktsguider i STHLM´s Län´s natur på en länk:
http://www.ab.lst.se/templates/InformationPage____6466.asp
Kjelle