doglover
Medlem
Köpte en D90 för ett tag sedan och har problem med att den överexponerar när jag använder autoläget, och det vill jag faktskt använda ibland när man bara slänger upp kameran och vill ta en bild snabbt. Tog en massa bilder på en hästtävling och fick kanonbilder - trodde jag! I datorn såg jag sedan att nästan alla var rejält överexponerade. Har länge velat ha en Nikon D80, men tog D90 nu när den kom. Nu tar jag min Pentax(6milj pixlar)istället när jag vill vara säker på att ta bra bilder.... var i Stockholm nyss och skulle plåta lite konsertbilder - vågade inte chansa på min D90....
Vill gärna höra om fler har detta problem och om samma problem finns på D60, D80 eller D300! Om jag inte får rätt på detta byter jag upp mig till den nya Pentaxen istället, men det känns olustigt att sälja en kamera man inte är nöjd med.....
mvh
Pia
Vill gärna höra om fler har detta problem och om samma problem finns på D60, D80 eller D300! Om jag inte får rätt på detta byter jag upp mig till den nya Pentaxen istället, men det känns olustigt att sälja en kamera man inte är nöjd med.....
mvh
Pia