Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

D90 för samma pris som Kx

Produkter
(logga in för att koppla)

Gimbal

Aktiv medlem
Såg att man nu kan köpa en Nikon D90 för samma pris som en K-x vilket är nästan halva priset mot en k7'a. Kan inte vara lätt att kränga Pentax i det klimatet. Blir nästan själv sugen.

Såg att man nu kan köpa en Nikon D90 för samma pris som en K-x vilket är nästan halva priset mot en k7'a. Kan inte vara lätt att kränga Pentax i det klimatet. Blir nästan själv sugen.

Jag antar att du menar Experts 5999 kronors erbjudande? Sitt inte och var sugen för länge bara i så fall. De är slutsålda på Experts nätbutik och en del fysiska butiker också.

Skulle nog välja en K-X ändå med tanke på de fina testresultaten den fått.
D-90 är en bra kamera men säljs nog ut för att ge plats för en ny modell.

Troligen är detta resultatet av att det legendariska testinstitutet sänkte Nikons entusiastflaggskepp, bättre fly än illa fäkta. ;-)

Nja, hålkameran försvinner nog inte än, hänger nog
med 50 år till(kanske längre än digitalkameran?)...
Men den bygger man ju oftast själv.
Hålkameran är en kameratyp, inte en modell och det säljs inte så många modeller av den heller kanske. Rykteshysterin var inte så utpräglad när de modellerna försvann från marknaden heller antar jag. Men det är fortfarande en bra kamera... eller så.

Jag antar att du menar Experts 5999 kronors erbjudande? Sitt inte och var sugen för länge bara i så fall. De är slutsålda på Experts nätbutik och en del fysiska butiker också.

Kan ju vara så enkelt att Expert har haft en hög D90 hus liggandes och vill bli av med dom.

De allra flesta köper nog D90n med kitobjektiv
och då blir det massa hus över som inte går att sälja.

Nog tycker jag att en K-x vinner i alla avseenden över en D90, inte minst bildkvalitet och smidigt format. Jag förstår att de sänkte priset på Nikon, kan ju inte vara lätt kränga en D90 sedan K-x kom!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar