Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

D90-erbjudande hos Dustin Home

Produkter
(logga in för att koppla)
Samma här! Mitt anländer nog under dagen. En fråga bara, är det 18-55 med eller utan VR, itne sett det utan VR någon stans men VR står inte med när man läser vad man får med?
 
Hej! Mitt första inlägg här! Jag köpte också på Dustin Home och fick hem den igår. Till min förvåning är det VR på 18-55. Helt glad blev jag men jag tycker 50/1,8 är mer användbart för mig.

En fråga, hur får man skärpedjup på 18-55 objektivet. Alltså bara en sak skall vara skarp resten oskarp.

Sen ingår Check & Clean och introduktionskurs i detta erbjuadande också...mycket prisvärt paket! Själva kamerahuset kostar ju mer än kampanjkitet.
 
Senast ändrad:
Hej! Mitt första inlägg här! Jag köpte också på Dustin Home och fick hem den igår. Till min förvåning är det VR på 18-55. Helt glad blev jag men jag tycker 50/1,8 är mer användbart för mig.

En fråga, hur får man skärpedjup på 18-55 objektivet. Alltså bara en sak skall vara skarp resten oskarp...

För det första är jag mäkta förvånad att det var VR på 18-55, det gör ju erbjudandet ännu mer värt! :)

För det andra bör du hålla dig till 50/1,8 om du vill ha kort skärpedjup. (Eftersom det har mycket större bländare.)

Om du ändå vill använda 18-55, är ett tips att zooma till 55 och fokusera på något så nära som möjligt, och se till att ha bakgrunden så långt borta som möjligt. Se till att ha största möjliga bländare (lägsta bländartal) vilket kommer vara 5,6.
 
Medlemmar på minhembio.com har också rapporterat om att det är VR objektiv, annars kan jag fota och lägga upp åt dig?

Nej, alltså jag tror dig. Det är mest att bilden på Dustins hemsida visar ett objektiv utan VR, och det står inget om det i specen. Så jag tänkte kolla om fler köpare kan bekräfta. För om det bara var du så kan det ju vara ett misstag från leverantörens sida.
 
Nej, alltså jag tror dig. Det är mest att bilden på Dustins hemsida visar ett objektiv utan VR, och det står inget om det i specen. Så jag tänkte kolla om fler köpare kan bekräfta. För om det bara var du så kan det ju vara ett misstag från leverantörens sida.

Det är med VR. Fick mitt paket igår (se ovan).
 
Alla D90-kit jag har sett sista tiden har varit med VR på objektiven. Köpte till en fjärr idag och som någon nämnde så hade Expert höjt D90 med 2000:-
Jag är supernöjd med min D90 men så är jag ju rookie också, lycka till med den nya kameran.

/Henke
 
Dammit! Posten har lyckats fumla bort mitt paket som jag nu väntat på i 2 dagar på en timmes körning! Jävla skit, när man var jävligt sugen på att ha det innan helgen!
 
Dammit! Posten har lyckats fumla bort mitt paket som jag nu väntat på i 2 dagar på en timmes körning! Jävla skit, när man var jävligt sugen på att ha det innan helgen!

Det är väldigt ovanligt att höra sådant för mig. För mig har Posten fungerat galant de gånger jag handlat. Att jag fick min 24 timmar efter är toppen =)

Undrar hur många Dustin Home lyckats få såld...
 
Det är väldigt ovanligt att höra sådant för mig. För mig har Posten fungerat galant de gånger jag handlat. Att jag fick min 24 timmar efter är toppen =)

Undrar hur många Dustin Home lyckats få såld...

Jag tidigare har ju bara positiva erfarenheter från Posten. Ska gå ner till mitt utlämningsvställe o höra med dom imorn. Kan ju vara de som missat att scanna paketet som ankommet. Men det känns ju väldigt långsökt!
 
Mitt paket fanns på mitt serviceställe, och jag fick med VR, ser ju ut att alltid vara VR iom att objektivet ligger i kameralådan. Verkar ju inte vara så att de slänger med olika objektiv direkt.
 
Är det någon som vet varför Dustin har så billigt? Har kollat på flera butiker, billigaste är 9990 med 18-55.
 
* Osäker på om detta ämne ska ligga under köpråd?

Dustin Home har ett erbjudande på Nikon D90 + 18-55 + 50/1.8D + väska + 4GB minne. Detta paket kostar endast 9990kr, vilket jag tycker verkar väldigt billigt!

Jag har funderat under en längre tid att uppgradera från min D60. Till min D60 har jag redan 35/1.8, 50/1.4 (AF-S-versionen) och 18-200.

Mina främsta skäl till att uppgradera är ISO-egenskaper och AF-motor, även om min D60 funkar rätt bra.

Min tanke är kanske att jag kan sälja mitt nuvarande 50/1.4 AF-S och sälja 18-55 som följer med paketet. På så vis kanske jag får tillbaks åtminstone 3500 kronor. Frågan är om jag kommer ångra mig i framtiden eftersom jag nergraderar från 50/1.4 till 50/1.8D?

Tankar om detta? Jag är ingen proffsfotograf, utan en entusiastisk amatör. Jag kommer förmodligen behålla min D60 som "andrakamera".


Tänk över D300 också..... du får fullt tillräcklig iso-prestanda, snabb AF & dessutom vädertätning, skönare grepp & tyngd & bättre byggkvalitet !

Har själv haft en D700, & just iso-hanteringen är marginellt bättre på d700 & likvärdig d90 !

mvh. Reine
 
Tänk över D300 också..... du får fullt tillräcklig iso-prestanda, snabb AF & dessutom vädertätning, skönare grepp & tyngd & bättre byggkvalitet !

Har själv haft en D700, & just iso-hanteringen är marginellt bättre på d700 & likvärdig d90 !

mvh. Reine

Jag har redan beställt och fått hem D90-paketet (18-55 med VR), men visst har jag tänkt över D300 också. Dock känns det fel att betala nästan det dubbla för en sån, och i framtiden (om några år) kommer jag vilja ha en D700 och då är D90 ett bra litet komplement.

Tycker det är bättre att lägga mellanskillnaden på bra ljus istället och jag har redan köpt en SB-800 och är på jakt efter en till.
 
Är det någon som vet varför Dustin har så billigt? Har kollat på flera butiker, billigaste är 9990 med 18-55.

Är det så billigt, längre? I dag börjar Expert sin mellandagsrea. De säljer D90 huss för 5.999.-
Två frågor: Är det en D90s på gång? Blir det billigare?
Vill byta upp mig från min gamla D50. Helst till en 700 eller en 300, men plånboken är mera anpassad till en D90.

God & Gott
Rune
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.