Anders Berlin
Aktiv medlem
beställt!
...och så var beställningen ivägklickad (!)...
...och så var beställningen ivägklickad (!)...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Samma här! Mitt anländer nog under dagen. En fråga bara, är det 18-55 med eller utan VR, itne sett det utan VR någon stans men VR står inte med när man läser vad man får med?
Hej! Mitt första inlägg här! Jag köpte också på Dustin Home och fick hem den igår. Till min förvåning är det VR på 18-55. Helt glad blev jag men jag tycker 50/1,8 är mer användbart för mig.
En fråga, hur får man skärpedjup på 18-55 objektivet. Alltså bara en sak skall vara skarp resten oskarp...
Nån som mer köpt detta paket hos Dustin och kan bekräfta om det är VR eller inte på 18-55?
Medlemmar på minhembio.com har också rapporterat om att det är VR objektiv, annars kan jag fota och lägga upp åt dig?
Nej, alltså jag tror dig. Det är mest att bilden på Dustins hemsida visar ett objektiv utan VR, och det står inget om det i specen. Så jag tänkte kolla om fler köpare kan bekräfta. För om det bara var du så kan det ju vara ett misstag från leverantörens sida.
Dammit! Posten har lyckats fumla bort mitt paket som jag nu väntat på i 2 dagar på en timmes körning! Jävla skit, när man var jävligt sugen på att ha det innan helgen!
Det är väldigt ovanligt att höra sådant för mig. För mig har Posten fungerat galant de gånger jag handlat. Att jag fick min 24 timmar efter är toppen =)
Undrar hur många Dustin Home lyckats få såld...
* Osäker på om detta ämne ska ligga under köpråd?
Dustin Home har ett erbjudande på Nikon D90 + 18-55 + 50/1.8D + väska + 4GB minne. Detta paket kostar endast 9990kr, vilket jag tycker verkar väldigt billigt!
Jag har funderat under en längre tid att uppgradera från min D60. Till min D60 har jag redan 35/1.8, 50/1.4 (AF-S-versionen) och 18-200.
Mina främsta skäl till att uppgradera är ISO-egenskaper och AF-motor, även om min D60 funkar rätt bra.
Min tanke är kanske att jag kan sälja mitt nuvarande 50/1.4 AF-S och sälja 18-55 som följer med paketet. På så vis kanske jag får tillbaks åtminstone 3500 kronor. Frågan är om jag kommer ångra mig i framtiden eftersom jag nergraderar från 50/1.4 till 50/1.8D?
Tankar om detta? Jag är ingen proffsfotograf, utan en entusiastisk amatör. Jag kommer förmodligen behålla min D60 som "andrakamera".
Tänk över D300 också..... du får fullt tillräcklig iso-prestanda, snabb AF & dessutom vädertätning, skönare grepp & tyngd & bättre byggkvalitet !
Har själv haft en D700, & just iso-hanteringen är marginellt bättre på d700 & likvärdig d90 !
mvh. Reine
Är det någon som vet varför Dustin har så billigt? Har kollat på flera butiker, billigaste är 9990 med 18-55.