ANNONS
Annons

D90-ägare, vad använder du Fn-knappen till?

Produkter
(logga in för att koppla)

perstromgren

Aktiv medlem
Jag har ännu inte vant mig vid att använda Fn-knappen till något vettigt. Är det någon av er som har tips att dela med sig av?

Jag har knappen just nu inställd till att ge mig en meny, vad den nu heter, men tycker inte att det blev så användbar som jag tänkt mig.

Jag lyssnar på kloka tips!

Per.

Använder den inte alls ofta, men jag märkte att jag saknade ett snabbt sätt att ändra autofokusområde mellan Auto/3D osv. Min meny funktionen förstod jag inte riktigt hur den funkade. Och de andra funktionerna kan jag lättare ändra med knapparna på ovansidan. Det enda mer skulle väl vara hur man ändrar mittfokus"storleken".

Så jag använder den till att ändra autofokusområde.

har ställt min på min meny då dom funktionerna som ges kan jag få ganska smidigt ändå och en snabb väg in till menyn för att ha några listade inställningar där som jag snabbt kan vilja ändra.

Autofokusområde, eftersom det är något man (jag) ändrar ganska ofta, och man måste in i menyn för att ändra. Att jag oftast glömmer bort Fn-knappen och går in i menyn ändå är en annan historia...

Autofokusområde, eftersom det är något man (jag) ändrar ganska ofta, och man måste in i menyn för att ändra. Att jag oftast glömmer bort Fn-knappen och går in i menyn ändå är en annan historia...

Haha, samma här... jag hade till och med glömt att jag hade en..... Men som sagt har jag alltid saknat en knapp för autofokusområde så det blev perfekt.
(Jag hade knappen innan för att lysa med den lilla hjälplampan till autofokus)

Fn-knappen var en nyhet.... har inte lärt mig kameran så bra ännu.
Måste se med spänning om det dyker upp något vettigt att ha den till :)

Att ändra autofokusområde låter intressant.

"Min meny" hade jag den till när jag körde D90 (och även nu på min D700). Så grymt smidigt att ha massvis med funktioner nära till hands!

Samma som Gustav, "My Menu". Kört detta på D90, D300, D700, D3x och det underlättar de där sista sakerna man inte kan/får placera ut på hårdvirade knappar.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar