Annons

d80 och batteripack?

Produkter
(logga in för att koppla)

tamate

Aktiv medlem
ni som har nikons d80, hur ofta använder ni batteripacket och när används det. Något ni rek att man köper?

ska köpa ettt d80 paket och dom paket jag velar mellan har den ena 18-135 mm samt batteripaket till kamerahuset och den andra så är det istället en 18-200 till kamreahuset och nu velar jag vilket som känns bäst

Batteripack behöver du om:
Du behöver lång batteritid utan möjlighet att ladda
Bättre grepp när du fotar på höjden
Möjlighet att kunna använda vanliga AA-batterier

Fördelar: se ovan + att många tycker att kameran blir skönare att hålla och att det blir bättre balans med litet större och tyngre objektiv.
Många tycker kameran blir fräckare = proffsigare utseende.

Nackdelar: Kameran blir tyngre och klumpigare (detta tycker många är en fördel).

Lägg hellre pengarna på objektiv. Tycker du att du behöver batteripack kan du köpa senare. /FW

Batterigreppet kommer också till sin rätt om du skal hänga på tunga gluggar som 17/55 2.8 och liknande. Då får du lite mer att hålla i och det funkar bättre. Om du ska använda 18-135 och den viktklassen behövs det inte av den anledningen.

Många handlare erbjuder paket med battgreppet på köpet, det utnyttjade jag förra veckan.

D80 med 18-55VR o battgrepp för 7995kr

Ja den blir stor o klumpig så battgreppet monterar jag vid behov. Men den är skön att hålla i med. Men mina stora händer.

Vid modellfoto är det nog ett måste med bg.

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto