carpvik
Medlem
Hej,
Har suttit och läst mycket här, är i funderingar att köpa min första digitala systemare, som så många andra.
Har fotat endel med Nikon D50 med kitobjektiv 18-55 och är nöjd med resultaten.
Har dock funderat nu när jag ska köpa..
Har hållt i D40 och den känns för liten och budget för att kunna växa i och greppet passar mig inte.
D50 skulle funka men de känns som att man ev. växer ur den för fort.
D80 ligger utanför min budget tyvärr.
Det som jag funderar mest på är D70/D70s.
Det jag kommer vilja fotografera är "normala" vardagsfoton. Ta bilder på saker som händer. Lite miljö/natur bilder. Och lite konserter ev.
D70s med kitobjektiv 18-70 och sedan kanske ett 50mm 1,8 objektiv för konsertfotandet? Kan det vara ett lämpligt kit att växa i?
Anledningen till att jag bara listat Nikon är att jag har folk i min omgivning som går att låna objektiv o dyl från.
Tar tacksamt emot tips och råd ang. D70!!!
Har suttit och läst mycket här, är i funderingar att köpa min första digitala systemare, som så många andra.
Har fotat endel med Nikon D50 med kitobjektiv 18-55 och är nöjd med resultaten.
Har dock funderat nu när jag ska köpa..
Har hållt i D40 och den känns för liten och budget för att kunna växa i och greppet passar mig inte.
D50 skulle funka men de känns som att man ev. växer ur den för fort.
D80 ligger utanför min budget tyvärr.
Det som jag funderar mest på är D70/D70s.
Det jag kommer vilja fotografera är "normala" vardagsfoton. Ta bilder på saker som händer. Lite miljö/natur bilder. Och lite konserter ev.
D70s med kitobjektiv 18-70 och sedan kanske ett 50mm 1,8 objektiv för konsertfotandet? Kan det vara ett lämpligt kit att växa i?
Anledningen till att jag bara listat Nikon är att jag har folk i min omgivning som går att låna objektiv o dyl från.
Tar tacksamt emot tips och råd ang. D70!!!