Annons

d70s köp

Produkter
(logga in för att koppla)

Czon

Avslutat medlemskap
jag funderar på att ge mig själv en fin julklapp i år. men är lite osäker på om man ska handla billigt på nätet eller lite dyrare i min lokala fotobutik. vad är för o nackdelar?

om det blir aktuellt att serva den, kommer min lokala butik ta emot den då även om den är handlad på nätet tex.? förvisso betalar man ju för att få den servad så dom borde ju inte sätta sig på tvären


mvh Teddy
 
Först så tycker jag att du verkligen har valt en bra kamera! Helt perfekt är den.
Sen så kan jag säga att jag hade samma tankegång när jag skulle köpa min, och jag valde butiken. Hur mycket dyrare är det egentligen? För mig var det endast 200 kr tror jag och då känndes det säkrare att kunna gå till den butik man har köpt den och säga om något är fel. Kan man också lättare ha en disskution med dom i fall något skulle hända!
Om det inte handlar om sjukt mycket pengar så skulle jag i alla fall tagit butiken. Hoppas du får en god jul da! ;)
 
Det din lokala butik gör vid garanti ärenden är att sända den till Nikon för service, dom lagar inte den själv.

Skillnaden är således att du slipper betala frakten till Nikons service om du köper den av din lokala handlare, köper du den på nätet får du skicka in den själv.
 
nja det rör sig om mer än 200kr. 900kr dyrare om jag bara handlar d70s'n med kit objektiv och ska jag slänga i ett extreme III 1 gig så är snackar vi 1400 kr mer än om jag köper från billigaste på pricerunner.se.

visst, dom är jävligt trevliga och tillmötesgående i butiken men 1400kr är alltid 1400kr. mycket för en som nätt o jämnt har råd med kameran. så frågan är om det verkligen är värt 1400kr att ha handlat kameran i stan.

och god jul själv ^^
 
Ang eventuell fraktkostnad vid service...

Som du redan skriver så är priset oftast en fördel till nätbutiker.
Vad jag personligen uppskattar än mer är ordentligt kunnande. Oberoende av var jag köper mina grejer så vill jag kunna prata med någon vid eventuella funderingar kring funktionalitet osv... Här finns det säkert en blandad kompott, men jag är rätt säker på att det finns nog så kompetent personal som arbetar på så kallade nätbutiker som i fysiska butiker.

Skall du handla lite mer än bara ett kamerahus så rekommenderar jag att du, oavsett var du handlar, ber säljaren se över vad de kan göra för pris till dig.

Apropå service, handlade min kamerautrustning av Cyberphoto, och när det uppstod servicebehov skickade de kostnadsfritt en fraktsedel till mig. Det kallar jag service!
(Cyberphoto stod alltså för frakten till Nikon)
Det bästa med att skicka in den helt själv är att man får den hemkörd till dörren när den är färdig, istället för att behöva hämta den i en butik.

Mvh
André
 
Det jag gjorde när jag nu köpte min d200 var att gå in till min lokala fotohandlare och sa att jag erbjudits att köpa kameran för ett visst pris. Jag nämnde att jag hellre skulle köpa den från butiken och att om de kunde gå ner till det priset jag fått så skulle jag hellre köpa där. Vi kom överrens och jag fick den tom 200 kr billigare. Vi sveskar ska inte vara rädda att disskutera pris. Kunden (dvs vi) har större makt än vi ibland tror. Därmed har ju fotohandlaren fått en ny kund med allt vad det innebär och kan räkna med att sälja papper, minneskort, optik etc. Det är väl alltid något. Gå in till affären och säj att du vill köpa den för samma pris som du fått på pricerunner.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.