Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

D7000 med objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

D-TOX

Medlem
Hej!

Jag vill börja fota och har filmat med några handycams genom åren och vill byta upp mig till nån DSLR kamera, verkar som att D7000 är riktigt bra för båda delarna, men innan jag gör något köp så tänkte jag att kolla med er som kan det mesta. :)

Jag vill veta om jag borde köpa D7000 eller EOS D7 för lite mer pengar och vilka objektiv borde jag köpa till?

Det jag tänkt att starta med:

Nikkor AF-S DX 55-200mm f/4-5.6 VR

och

Nikkor AF-S DX 18-55mm f/3.5-5.6G VR

Tack på förhand för allt hjälp :)

Jo, det kitet blir du säkert nöjd med! Om du ska köpa Nikon eller Canon har inte så stor betydelse, men de är lite olika så du kan ju försöka få testa de olika modellerna och se vilket du gillar bäst.

Tänk på att objektiven i kitet är rätt ljussvaga, så du kan inte få särskilt kort skärpedjup. Vill du ha det kan du lägga till ett 50/1,8 eller 35/1,8 eller något liknande.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto