ANNONS
Annons

D70 + windows = inte funka

Produkter
(logga in för att koppla)

Edvald

Medlem
Jag har flera gånger tankat över bilder från min D70 men nu så ville den inte ens hitta drivrutiner till kameran, när jag lyckats få den att funka så vill den inte dyka upp som extern lagringsmedia i utforskaren, någon som vet varför?
Den funkar, jag kan ju styra kameran genom Nikon Capture 4 Camera Control.

Beroende på operativ ska du ställa kameran på antingen PTP eller Mass Storage Device. Står om detta i manualen. Har inte kameran hemma så att jag kan guida dig i menyerna dock.

Skaffa annars en kortläsare, det tjänar du på alla gånger.

Edvald skrev:
Jag har flera gånger tankat över bilder från min D70 men nu så ville den inte ens hitta drivrutiner till kameran, när jag lyckats få den att funka så vill den inte dyka upp som extern lagringsmedia i utforskaren, någon som vet varför?
Den funkar, jag kan ju styra kameran genom Nikon Capture 4 Camera Control.

Du har den antagligen ställd på PTP-läge i "skiftnyckel"-menyn, ställ om den till M-läge så funkar det nog.

sååååå skönt att det finns nånstans man kan fråga saker, ni hade helt rätt, undra hur den har ställt om sig.
Tack såååå mycket, var nära att ta bort bilder jag tagit för att jag måste lämna minneskortet =)

ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.