Annons

D70 i Hong-Kong

Produkter
(logga in för att koppla)

Lilla P

Ny medlem
Finns det någon som har koll på prisläget i hong-kong? Planerar att köpa en D70 där via en kompis.

Pröva att maila HKSupplies, jag hittar inte D70 på deras hemsida www.hksupplies.com Om de inte har den själva kanske de har ett ca-pris hos andra handlare. Om du får ett pris får du gärna posta det här!

Generellt sett verkar det billigt, en FM3a kostar 9000:- i sverige och drygt USD 500 där. F100 14000:- resp USD 1100. Halva priset någon?

HK supplies

Jag gjorde som du föreslog och mailade till HK supplies. Priserna jag fick är som följer:Nikon D70 body $1050. Han skickade även med priser på några kameror till: Canon 1Ds body $7350, Nikon 8700 $980

D70 i Schweitz

1357.-SF för Nikon D70 är bra pris, men man får ju köpa på plats annars tillkommer den Svenska momsen.

Momsen är ju inget problem när man bor i CH ;-)

Ursäkta felskrivningen till architronic förresten.

Anders

Köpa kamera i Schweitz

Hej!
Du är lyckligt lottad!

Känner du till något företag i Schweitz som jämför priser liknande Pricerunner i Sverige?

Berne

Billigare i Schweitz

Tack Anders för ditt tips.

Vad jag förstår är priserna relativt sett låga i Schweitz, t.o.m. lägre än i USA.

Min far är i Hong Kong nu och kollar på en D70 åt mig.
Utan objektiv kostar den ca 6000 SEK och med 28-80 kostar den ca 7300 SEK.

Digitalkameror är tullfria, men momsen ska ju på egentligen...

Köpte min för 10000 hkd. Då fick jag med en 512 mb CF, UV-filter och en väska. Se till att försöka pruta så att du kan få med dig småsaker, det har alltid funkat för mig. Särskilt vid dyra gluggar brukar man få med UV-filter på köpet.

Handla aldrig på Nathan Road!!! Det är mycket lurt och falskspel där!

Det bästa affärerna heter Man Shing Photo Supplies och Wing Shing Photo Supplies.

Läs följande länk som har hjälpt mig.

http://www.bubbachan.com/photoshopHK/shophk.htm

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar