Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

D70 gnäll (efter 6 månaders användning)

Produkter
(logga in för att koppla)
JalleS skrev:

Personligen så skulle jag vilja ha ett par förbättringar/förändringar på min 20D:) En av dessa förändringar är att få deleteknappen placerad på samma ställe som på D70 samt att ta bort bilder med ett "dubbeltryck" på deleteknappen. Detta skulle göra att jag skulle kunna ta bort bilder mycket smidigare genom att bara använda en hand (istället för som nu: två)

--jalle
Jasså det var ju ett rackarns missöde, vilka klantisar canongubbarna är.. och med tanke på att det är just en Canon så lär det väl bli en väldans massa raderanden...;)

Ja det är ju tur för nikon och canon att användarna inte är helnöjda :))) Då har man ju guldläge att lura alla oss prylbögar att köpa nästa modell som är sååå mycket bättre.
Sedan sitter vi alla å klagar på den modellen och väntar på nästa som skall vara sååååå mycket bättre.... istället för att fota.

När då visst kan jag hålla med om vissa klagomål men å andra sidan får man som vissa säger vad man betalar för.

På min modell sitter alla delar på plats och luckan glappar inget....

Igentligen så är väl problemet med autofokusen ganska enkel att lösa... sätt den på AF-C om du är osäker på vad du skall fotografera står det du skall fota still så spelar det ju ingen roll isåfall. Det blir ju svårare om det är tvärtom.

Avsaknaden av blixtsynkkontakt är ju helt klart störande samma som avsaknaden av ett riktigt batterigrepp.
Sen brus i bilderna upplever jag som väldigt varierande ibland blir det brusiga bilder och i bland klockrena bilder även på relativt höga iso.
/Jonas

Jonke O skrev:
Ja det är ju tur för nikon och canon att användarna inte är helnöjda :))) Då har man ju guldläge att lura alla oss prylbögar att köpa nästa modell som är sååå mycket bättre.
Sedan sitter vi alla å klagar på den modellen och väntar på nästa som skall vara sååååå mycket bättre.... istället för att fota.

När då visst kan jag hålla med om vissa klagomål men å andra sidan får man som vissa säger vad man betalar för.

På min modell sitter alla delar på plats och luckan glappar inget....

Igentligen så är väl problemet med autofokusen ganska enkel att lösa... sätt den på AF-C om du är osäker på vad du skall fotografera står det du skall fota still så spelar det ju ingen roll isåfall. Det blir ju svårare om det är tvärtom.

Avsaknaden av blixtsynkkontakt är ju helt klart störande samma som avsaknaden av ett riktigt batterigrepp.
Sen brus i bilderna upplever jag som väldigt varierande ibland blir det brusiga bilder och i bland klockrena bilder även på relativt höga iso.
/Jonas
Välkommen till den fria marknaden och konsumtionssamhället ;)
Ibland är det lite för mycket tjat om prylarna men ibland tycker jag det är lite för mycket tjat om att man ska ut och fota istället...
Det är bara att inse att de flesta människor är materialister vare sig de diskuterar om det eller ej.

Nja det där med AF-C funkar inte så bra såvida man inte använder fokuslåset vilket jag har förklarat tidigare att jag inte tycker är så behändigt (åtminstone inte på D70:n).
Kan instämma med dig angående bruset, det är väldigt varierande och än så länge är det för mig rena lotteriet när det blir bra och när det inte blir det...

ungefär samma som jag klagar på min 350d

* ISO talet borde visas i sökaren.
nästa får bli en, kvittar vad det kostar.

* AF:en upplever jag som alldeles för slö för rörliga mål.

hittar ej. i många fall.

* Ovetskapen om dess väderskyddande egenskaper hämmar -mitt- fotograferande när det finns risk för regn/vattenstänk. Har dock än så länge aldrig haft några tekniska problem.

mmmm kan bara instämma.

* Saknar ISO 100 och ev 50. Mest för att kunna köra med längre tid alt större bländare.

här är jag nöjd.

* Saknar en mer användbar ISO 1600.

funkar bra på 350d

* LCD skärmen hade kunnat vara något större. Inget stort problem dock.

jepp

* Hade varit trevligt om ett vertikalgrepp/extrabatterier hade kunnat kompletterats...

detta fattar jag inte hur dom har lyckats glömma till d70. har nog tappat en del kunder.

JOOO skrev:
Hur kan du ha fler invändningar mot dess konkurrenter utan att ha använt grejerna..? Eller menar du att du har testat dem..?
De invändningar jag har är grejor jag kan bedömma genom att ha lånat och provat kamerorna, läst deras bruksanvisningar (ja, jag är sån-:)) samt ha SLR-vana av EOS samt Dynax sen 1990...

De övriga invändningarna om min beställda DSLR återkommer jag med...

//Larsa

sagan skrev:
Ja, för det finns ju knappt en enda bild tagen med nikon eller canonkamera på FS eller någon annanstans heller.

Det är närmast uteslutande bilder tagna med Pentax, KM och Olympus.

Eller är det snarare tvärtom kanske?

:D

Ironi Kim ironi -:)

Spegellåset fins ju!!

Är det ni eller jag som är dum/a? folk klagar över"avsaknaden av spegeluppfällning" men det fins ju på D70. eller har jag fått en delux modell?
i "Setup meny-->Spegellås" och så trycker ni av!!

.Z. skrev:
De invändningar jag har är grejor jag kan bedömma genom att ha lånat och provat kamerorna, läst deras bruksanvisningar (ja, jag är sån-:)) samt ha SLR-vana av EOS samt Dynax sen 1990...

De övriga invändningarna om min beställda DSLR återkommer jag med...

//Larsa
Jag förstår.
Personligen tror jag det är svårt att ge en rättvis bedömning såvida man inte använder grejerna hyfsat mycket under en längre tid då många saker ofta är vanebildande, om tid ges...

Jag ser fram emot de övriga invändningarna, ja såvida det inte gäller en Pentax, KM eller något annat udda märke... ;)

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto