Nome Nescio skrev:
Alltså springer folk är köper en pryl för 70-10' utan att veta vad man får?
Som det låter på dig JOOO så skulle du skippat D70 och gått upp en prisklass direkt. D70 är inte en "top off the line" produkt, utan är anpassad till glada amatörer, både när det gäller prestanda och pris.
Jag har bara klämt lite på D70 vid några tillfällen, med när den kom ut så är det väldigt mycket kamera för pengarna, vill man ha bättre så får man hosta upp mera pengar.
Alltså, nu skrev jag att jag totalt sätt har varit mycket nöjd med kameran...
Att det alltid ska finnas folk som tar det hårt när man kritiserar vissa produkter (i fotoforum läs Nikon eller Canon).
Givetvis visste jag att kameran inte skulle vara "perfekt" och att det var mer eller mindre Nikon's dslr instegsmodell. Givetvis visste jag att jag skulle, vid inköpstillfället, få mycket digitalkamera för pengarna.
Det handlar inte om att jag är missnöjd med mitt köp, att jag känner mig lurad eller att jag ångrar att jag inte köpte en annan modell eller dylikt. Det handlar om att jag har använt kameran under ett halvår och gjort vissa, personliga, observationer och i denna tråd har sammanfattat vad jag tycker kameran har för brister, vad jag har irriterat mig på eller vad jag har önskat i vissa lägen.
Naturligtvis är jag medveten om att min gnälllista/önskelista inte hade kunnat varit en realititet för D70:n för samma pris vid inköpstillfället.
Dessutom, var detta min första dslr, ja man skulle nästan kunna säga första riktiga kamera som jag har använt hyfsat frekvent, och att jag omöjligt hade kunnat veta vad jag behövde för att bli i princip helt tillfredställd.
Lite produktgnäll kan väl aldrig skada, eller??