Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

D70 frågor

Produkter
(logga in för att koppla)

robertsson

Ny medlem
Hej!

Detta är mitt första inlägg på fotosidan och jag hoppas jag hittat rätt. Jag är en amatörfotograf som tycker det är jättekul med foto och har tagit ca 40.000 bilder sedan jag köpte min första digitalkamera 1997. Sedan 3 år tillbaka har jag en Olympus C-2100 som jag är mycket nöjd med men där tiden börjar göra sitt och jag funderar därför på en ny kamera.

Eftersom jag i september kommer komma över en större summa pengar har jag bestämt investera i en bra digital systemkamera. Jag funderar på 2 st i dagsläget 300D och D70. Jag vill inte skapa nått krig mellan olika falanger, men vilken kamera ska jag välja. För och nackdelar. Efter att ha sett en del bilder och tester verkar det som 300D tar något skarpare bilder, är det så?

Om det skulle bli en D70 finns det 2 paket med 2 objektiv att välja på, vad är skillnaden? Dom paketen jag tänker på är experts Nikon D70 med Sigma 18-50 och 55-200 mm för 12995 och cyberphotos Nikon D70 + AF-S DX 18-70/3,5-4,5G-optik + AF 70-300 /4,5-5,6 ED-optik för 16248. För och nackdelar? Vad ska man välja?

Mvh Micke
 
Jag kan bara säja från egen erfarenhet av D70, så är det en riktigt bra kamera.
Bästa köpet jag gjort !

Jag har kitobjektivet 18-70 och det passar perfekt till porträtt och liknande.
Jag har hört att sigmas 18-50 och 55-200 mm inte ska vara så bra men det beror väl kanske på lite vilka krav du har på bilderna.
Jag skulle säja att du satsar på 18-70 och kanske köper en begagnad telezoom lite senare, ett ljusstarkare än AF 70-300 /4,5-5,6.

Nikon D70 + AF-S DX 18-70/3,5-4,5 får du väl för 12.000 nu.