Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

D70 överexponerar 0.7 vid minsta bländare

Produkter
(logga in för att koppla)

John Dow

Aktiv medlem
Hej!
Min D70 överexponerar med 0,7 steg när jag bändar ned till minsta bländare. Jag har inte tänkt på det tidigare utan har väl kanske antagit att ljussituationen har lurat mätningen.
Gör väl inte så mycket, men jag undrar i alla fall om det är fel på mina prylar eller om det brukar vara så?

Josef

Har fått samma problem med min D70, att den överexponerar hela tiden. Vi snackar om extrem överexponering, oavsett vilken liten bländre jag använder.
Misstänker starkt att det har blivit fel på kameran. Någon som känner till detta problem...?

stefan_nordstrom skrev:
Har fått samma problem med min D70, att den överexponerar hela tiden. Vi snackar om extrem överexponering, oavsett vilken liten bländre jag använder.
Misstänker starkt att det har blivit fel på kameran. Någon som känner till detta problem...?

Känner ej till problemet. Överexponerar den med samtliga objektiv?
I så fall är det nog läge att lämna in kameran.

Om du bara upplever problemet med ett objektiv kan det ju vara så att bländarlamellerna kärvar, så att de inte sluter helt som de ska?

/Per

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto