Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
D610 + Sigma 35/1.4, låser inte fokus?
- Trådstartare ljn3
- Start datum
ljn3
Aktiv medlem
Snabb koll, AF-C, provat med en-punkt, och fem-punkts mätning - ingen fokuslåsning i sökaren. Provade då att sätta på mitt Tamron 24-70, och den låser inte fokus i sökaren? Provar Live-View, fokuslåsning fungerar perfekt och gör även så mitt Sigma objektiv också?
Har jag "tryckt" bort mig på någon knapp/funktion? Vill helst slippa göra en reset då jag ställt om en del
/Lennart
Har jag "tryckt" bort mig på någon knapp/funktion? Vill helst slippa göra en reset då jag ställt om en del
/Lennart
ljn3
Aktiv medlem
Jag har nog blivit lite förvirrad då jag använt kameran mycket med live-view och då blir "fokus-rutan" grön och håller sig grön tills bilden är tagen, men i sökaren sker inte samma sak. Jag ställt min kamera så att AEL-knappen är omställd till fokusknapp. Och den fokuserar då och den gröna punkten kommer, men så fort jag släpper AEL-knappen så slocknar den. Ställer jag om till fokus via avtryckare så håller sig den gröna pricken lysande under hela processen.
Så allt är nog OK
/Lennart
Så allt är nog OK
/Lennart