LenAndersson
Avslutat medlemskap
Jag har en D 7000 , som jag är väldigt nöjd med. Dock önskar jag mig en ny kamera. Jag har förstått att de s.k Proffsmodellerna har snabbare och mer exakt autofokus, än t.ex min "entusiastkamera D7000".
DET är nog främsta orsaken till att jag funderar på att skaffa en kamera till !
D600 är ju FX med möjlighet till DX och D7100 är ju DX med ett nytt af-system med 51 fokuspunkter etc . Men innebär det att den är lika snabb i autofokus, som t.ex D600 , eller skall jag rent av satsa på en D800 ???
Faktum är att D7000 fyller mina behov som fotograf , och jag VET att dyrare grejer per automatik INTE ger bättre bilder , men....... kan den snabbare /mer exakta fokuseringen kanske hjälpa mig som är en darrig gammal stöt ?
Om någon orkar och har lust , så lyssnar jag mer än gärna på synpunkter ang. mitt resonemang ovan.
Jag kanske är HELT fel på det , vem vet ? Inte jag i vart fall !
MVH // Lennart
DET är nog främsta orsaken till att jag funderar på att skaffa en kamera till !
D600 är ju FX med möjlighet till DX och D7100 är ju DX med ett nytt af-system med 51 fokuspunkter etc . Men innebär det att den är lika snabb i autofokus, som t.ex D600 , eller skall jag rent av satsa på en D800 ???
Faktum är att D7000 fyller mina behov som fotograf , och jag VET att dyrare grejer per automatik INTE ger bättre bilder , men....... kan den snabbare /mer exakta fokuseringen kanske hjälpa mig som är en darrig gammal stöt ?
Om någon orkar och har lust , så lyssnar jag mer än gärna på synpunkter ang. mitt resonemang ovan.
Jag kanske är HELT fel på det , vem vet ? Inte jag i vart fall !
MVH // Lennart