Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

D50 och förhandsgranskning av bild

Produkter
(logga in för att koppla)

Kottich

Avslutat medlemskap
Hej! Fick min nya D50 igår. Jag har suttit och pillat en hel del på den men jag hittar ingenstans där jag kan ställa in att när man tagit en bild så visas den på skärmen i t ex 2 sek. Nu visar den bilden hela tiden tills jag tar en ny bild eller så kan man stänga av förhandsgranskningen. Är det någon inställning jag har missat eller är det bara så här?

Jag vet inte hur det är på D50 men på D70 så kan man bestämma hur länge skärmen skall lysa (visa bilden), borde vara lika på D50 tycker jag ... och det ställer du in i någon av menyerna, kommer inte ihåg vilken på rak arm.

Det går, men för att få tillgång till alla inställningsmöjligheter måste man aktivt välja det kommandot i en meny. Som standard är kameran inställd på "grundläggande meny" eller vad det nu heter. Kolla bruksen (har inte min tillgänglig där jag sitter). Förhandsgranskning är f ö inte möjligt på skärmen, antar du menar visning av tagen bild;-)

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto