Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

D300 - tidig prototyp eller bogus?

Produkter
(logga in för att koppla)
pirat D300 ...

Jag var i peking förra veckan och kikade på D300 . Efter ett tag insåg jag att det fanns "två" varianter: orginal och - icke-orginal. Lite svårt med språket men som man sa så var det "not same inside" och menade att det tex inte var CMOS utan CCD i piraten och även andra skillnader invändigt , dessutom ingen Nikon garanti såklart men samma emballage och samma hus och samma menyer. Jag kunde köpt den för 3000kr mindre än orginalet. Detta mindre än en vecka efter lanseringen ( där man f.ö också påstod att man haft orginal D300 tidigare än så ). Inte en D200 på hyllorna - "old model" sa man.
Har ngn hört något liknande ?
 
En grejj jag ser att den som gjort bilden missat är att man ser att det fortfarande "bara" är 11-af punkter, reflekteras i spegeln, och så ser sista nollan i "D300" lite konstig ut.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.