** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

d300 plugin

Produkter
(logga in för att koppla)

Fröken Oja

Avslutat medlemskap
vilken ps ska man ha för att man ska kunna hantera d300s raw filer?
har ps cs2 och försöker hitta nån raw plugin som passar.

Vad ska jag göra? den vill inte öppna i bridgen?

Inga problem. Jag tycker dock att det är lite dåligt att behöva uppgradera till CS3 enbart för det. Men jag råkade ut för samma sak för ett år sen ungefär när jag köpte din D300 med. Hade lagt dyra pengar på att skaffa CS2 och var helnöjd och sen behöva byta upp till CS3 för att kunna använda ACR. Men så är det ju tyvärr. Idag använder jag uteslutande Nikon Capture NX (ca 1400:- om du inte fick med till kameran) för att konvertera mina raw filer. Det blir såååå mycket bättre, och det tar ungefär såååå mycket längre tid =) Men det är det helt klart värt, och efter några timmars användningen börjar man komma in lite mer i programmet!

Ladda ner Adobes DNG-konverter som konverterar din fil till TIFF. Därefter kan du öppna denna med CS2.

// Maxe

Inga problem. Jag tycker dock att det är lite dåligt att behöva uppgradera till CS3 enbart för det. Men jag råkade ut för samma sak för ett år sen ungefär när jag köpte din D300 med. Hade lagt dyra pengar på att skaffa CS2 och var helnöjd och sen behöva byta upp till CS3 för att kunna använda ACR. Men så är det ju tyvärr. Idag använder jag uteslutande Nikon Capture NX (ca 1400:- om du inte fick med till kameran) för att konvertera mina raw filer. Det blir såååå mycket bättre, och det tar ungefär såååå mycket längre tid =) Men det är det helt klart värt, och efter några timmars användningen börjar man komma in lite mer i programmet!

På vilket sätt blir bilderna bättre i NX? Att brusreduceringen är bättre vet jag men har det andra saker som är bättre också?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar