Teodorian
Aktiv medlem
Det har du rätt i, D2'ans tyngd är inget man saknar.
/kent
Inte jag heller - jag har ju en D3:a...
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det har du rätt i, D2'ans tyngd är inget man saknar.
/kent
Det är en tydlig skillnad i responsivitet mellan avtrycket på en D300 och en D3 - även vid manuell fokusering. Inte sällan när jag fotograferar med D300 undrar jag om kameran inte kan fokusera eftersom avtrycket är så okänsligt i förhållande till det blixtsnabba gensvaret på D3:an.
Hur bra AF har D3/D700/D300?
Vidare skriver Tidningenfoto att de äldre D200/D2X har i många lägen snabbare fokus än de nyare. En jämförelse mellan Canon 40D och Nikon D300 visade en klar favör till Canons fördel (med avseende AF).
Ja, slutaren öppnar sig alltså snabbare, vilket du förstås förstår att jag menade.
OM autofokusen tar hänsyn till detta, skulle det kunna förklara en fördröjning?
Du kommer säkert att få svaret att det krävs ett AF-S objektiv för detta. FEL FEL FEL. Däremot är det givet att en glugg med AF-S AF har större förutsättningar till en blixtrande snabb AF.Ni som kör sportfotografering med D3/D300/D700 vad för objektiv rekommenderas för att få hyffsat snabb följande fokus?
Fungerar Sigma objektiven bra till detta eller ska man köra orginalobjektiv?
Hur testade tidningen Foto... Vi har pratat om det i en annan tråd.
Men man jämförde inte äpplen med äpplen. De jämförde 40D med 9 punkter mot D300 med 51 punkter. För att göra en rättvis test så skulle man givetvis ställt in D300 på 9 punkter också.
Produkterna blir mer och mer avancerade, och ju mer kunnig man själv blir desto mer irriterad blir jag på vissa tester.
Rykten från Peking gör gällande att Nikon D3 imponerar på alla pressfotografer med sina snabba och precisa AF.
Hälsningar
Adam
Hur testade tidningen Foto... Vi har pratat om det i en annan tråd.
Men man jämförde inte äpplen med äpplen. De jämförde 40D med 9 punkter mot D300 med 51 punkter. För att göra en rättvis test så skulle man givetvis ställt in D300 på 9 punkter också.
Produkterna blir mer och mer avancerade, och ju mer kunnig man själv blir desto mer irriterad blir jag på vissa tester.
Hälsningar
Adam
eh... visa gärna hur man enbart kopplar in den centrala punkten vid rörlig fokus på en d300 är du snäll.. det går inte..