Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
D2X-webb
- Trådstartare Slowfinger
- Start datum
Personligen skulle jag vara mer än nöjd med en kamera som presterade bra vid ISO 100 och inte hade några andra känsligheter, om jag fick upplösningen hos D2x.
Det skall bli spännande att se hur skärpan blir med den lilla pixelstorleken. Jag har större förtroende för det än skeptikerna som jämför med 1ds2. Småbildsoptik har ju i många fall en del överskottsupplösning som inte används av digitalarna även om kontrasten naturligtvis sjunker en del vid de höga frekvenserna.
Den intressanta frågan är vilket som är den bättre kompromissen. Antingen så får man ställa höga krav på optikens upplösning i mitten av bilden, eller så kan man ställa lite lägre krav på mitten men istället behöva optik som är knivskarp ända ut i kanterna och dessutom förmodligen ändå få problem med den skarpa infallsvinkeln i hörnen.
Men, men. För min del är det ju rent hypotetiskt, jag köper väl möjligen en beggad D2x 2007 eller nåt sånt.
Det skall bli spännande att se hur skärpan blir med den lilla pixelstorleken. Jag har större förtroende för det än skeptikerna som jämför med 1ds2. Småbildsoptik har ju i många fall en del överskottsupplösning som inte används av digitalarna även om kontrasten naturligtvis sjunker en del vid de höga frekvenserna.
Den intressanta frågan är vilket som är den bättre kompromissen. Antingen så får man ställa höga krav på optikens upplösning i mitten av bilden, eller så kan man ställa lite lägre krav på mitten men istället behöva optik som är knivskarp ända ut i kanterna och dessutom förmodligen ändå få problem med den skarpa infallsvinkeln i hörnen.
Men, men. För min del är det ju rent hypotetiskt, jag köper väl möjligen en beggad D2x 2007 eller nåt sånt.
hansen2
Aktiv medlem
Arleklint skrev:
Vi skall oxå tänka på att de D2X bilder vi nu har är 3 månader gamla. Säkert har förbättringar gjorts i kameran sedan dess och görs säkert ända fram tills den släpps
Hur många fullföljer sina förbokningar och köper kameran om brusnivåerna inte blir ungefär bättre än så här?
/Johan
mipert
Aktiv medlem
Med risk för att vara störig (OT ni vet) visar jag en bild med ISO 1000.
Pang på med blixt mot tvätthögen bakom mig.
Hela bilden från D100 skalad till 400px.
Jag tycker det blir riktigt bra med Nikon på hög känslighet. Gränsen för bröllop och liknande går runt 800, om man inte vill ha effekten av en högkänslig film, förstås.
Ser fram emot nya Nikonen, skall bli kul att se bilder på riktigt.
Pang på med blixt mot tvätthögen bakom mig.
Hela bilden från D100 skalad till 400px.
Jag tycker det blir riktigt bra med Nikon på hög känslighet. Gränsen för bröllop och liknande går runt 800, om man inte vill ha effekten av en högkänslig film, förstås.
Ser fram emot nya Nikonen, skall bli kul att se bilder på riktigt.
Bilagor
Arleklint
Aktiv medlem
ulso skrev:
Fick delleverans idag med objektiv 18-70 och två SB-800,
Väntar på D2X;an.
Får köra med D1;an och D100;an ett tag till.
Jag har fått mina delleveranser i form av PC 85/2,8, 70-200/2,8 ED IF VR, AF-S 300/4 ED IF, bra konvertrar + en massa stort CF-kort. Nu fattas bara.....D2X