Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
D2x Demodagar
- Trådstartare picturethis.se
- Start datum
Osquar
Aktiv medlem
Jag ställde frågan till Nikon-pöjkarna huruvida det var en ny Mr Walker på ingång. Svaret blev att dom ingenting hade hört (från Japan?) att så skulle vara fallet...
Förklaringen till specialpriset var att dom ville få ut fler Walkers på sta'n. Enligt andra initierade källor (ej Nikon-folk), så har tydligen kombinationen priset och tidpunkten för släppet av Mr Walker ej varit optimal. Därför har tydligen försäljningen haltat lite.
Var och en får själva bedömma sanningshalten/trovärdigheten i dessa två uttalanden...
Men faktum kvarstår; 2750 pix för Mr Walker är inte fel!
Oscar
Förklaringen till specialpriset var att dom ville få ut fler Walkers på sta'n. Enligt andra initierade källor (ej Nikon-folk), så har tydligen kombinationen priset och tidpunkten för släppet av Mr Walker ej varit optimal. Därför har tydligen försäljningen haltat lite.
Var och en får själva bedömma sanningshalten/trovärdigheten i dessa två uttalanden...
Oscar
Slowfinger
Aktiv medlem
Osquar skrev:
Oscar
På demon i Göteborg igår fick man bara köpa Coolwalker till specialpris om man beställde eller hade köpt en D2x tidigare.
Jag väntar till nästa variant av Coolwalker kommer med större disk och snabbare hantering.Osquar skrev:
Kanske försäljningen av Mr Walker har gått "för bra", varför man börjar dra öronen åt sig...?
Men designen får de gärna behålla, den är ruskigt "Cool"!
red-top
Aktiv medlem
Men Arleklint verkar inte lita HELT på Lasse Pettersson från NIKON..?? ;-)Arleklint skrev:
Sannolikt är det en ny på gång, men mina behov uppfylls av den Coolwalker som finns, och priset är riktigt bra, så jag tar min
YoursTruly
./h@nsN.
Bilagor
AnWi
Aktiv medlem
Piscovery skrev:
Javisst det skall inte vara några problem.
Tackar, det var bussigt.
Nu ser det ut som det skiter sig för min del. Jag skrev ju att datumet kändes oroväckande bekant. Så var det också, jag är dubbelbokad!
Min dotters förevisning får gå före så blir det ingen ändring där får jag nöja mig till Elmia.
Dit skall jag!
/AnWi
Arleklint
Aktiv medlem
red-top skrev:
Men Arleklint verkar inte lita HELT på Lasse Pettersson från NIKON..?? ;-)
YoursTruly
./h@nsN.
Jodå, han lät trovärdig!
Bilagor
Slowfinger
Aktiv medlem
För att inte säga kaxigt tvärsäker ;-)
Vad gällde kantskärpa och ljusförluster i hörnen menade han att D2x "kör åttor" runt Canon EOS 1Ds Mk2.
"Men om ni ska plåta mycket på ISO 3200 ska ni hålla er till Canon" sa han iof sig också...
Vad gällde kantskärpa och ljusförluster i hörnen menade han att D2x "kör åttor" runt Canon EOS 1Ds Mk2.
"Men om ni ska plåta mycket på ISO 3200 ska ni hålla er till Canon" sa han iof sig också...
Omar
Aktiv medlem
Det var en väldigt bra demo kväll i Malmö av D2X. Det var ju en hel show och med 5 Nikonrepresentanter ? På Canons demodag (Mark2) i Malmö så kom det en representant och mycket mindre show. Var för övrigt kul att snacka lite med Staffan Widstrand.
Conny!
Hoppas bilderna på mig blev bra, du zommar väl inte in på bilden väl?? aj min fula nunna.
MVH
Omar Brännström
Conny!
Hoppas bilderna på mig blev bra, du zommar väl inte in på bilden väl?? aj min fula nunna.
MVH
Omar Brännström
mipert
Aktiv medlem
Detta är min minnesbild av malmökvällen:
De förstoringar som de hängt upp var fina. Ett par av dem var riktigt, riktigt skarpa och fina.
Va, var de andra inte skarpa? Jo, men fågelbilder på fri hand med tele är inte så avslöjande som en studiobild på en gitarr eller en närbild av ett ansikte.
Av det jag såg kommer jag inte tveka att använda kameran för produktfotografering, en 70x100 som ser knivskarp och detaljrik ut på 45 centimeters håll är imponerande.
Inledningspresentationen var lite seg, gav inte så mycket mer än en produktpresentation brukar.
Widstrand var trevlig att lyssna på när han berättande om sitt fotograferande och vad han tycker om D70 och D2x.
Jag lyssnade på honom i april förra året och tyckte då bildvisningen med projektor var minst lika bra som en diavisning.
Tycker nästan det var bättre denna gång.
Allt prat om att dia är outstanding för duk gäller inte längre (tycker jag alltså).
De förstoringar som de hängt upp var fina. Ett par av dem var riktigt, riktigt skarpa och fina.
Va, var de andra inte skarpa? Jo, men fågelbilder på fri hand med tele är inte så avslöjande som en studiobild på en gitarr eller en närbild av ett ansikte.
Av det jag såg kommer jag inte tveka att använda kameran för produktfotografering, en 70x100 som ser knivskarp och detaljrik ut på 45 centimeters håll är imponerande.
Inledningspresentationen var lite seg, gav inte så mycket mer än en produktpresentation brukar.
Widstrand var trevlig att lyssna på när han berättande om sitt fotograferande och vad han tycker om D70 och D2x.
Jag lyssnade på honom i april förra året och tyckte då bildvisningen med projektor var minst lika bra som en diavisning.
Allt prat om att dia är outstanding för duk gäller inte längre (tycker jag alltså).
Jeppe
Aktiv medlem
Slowfinger skrev:
För att inte säga kaxigt tvärsäker ;-)
Tjah.. Tycker sådana jämförelser är rätt löjliga, en bra kamera säljer sig själv, utan att försöka nedvärdera konkurrenterna.
Naturligtvis ger en 1.5x sensor bättre skärpa i hörnen, men det måste väl ändå vara så att detta är med optik som tecknar ut fullt och inte DX-objektiv. Håller dock inte med om bruset.. Jag skulle vilja flytta ner ISO-talet 1-2 steg.. Men det är en rent subjektiv bedömning.
Personligen hade jag tillfälle dagen före att kolla och klämma på D2X och visst var den fin...och LÄTT, jämfört med Canon. Snabb i bildvisning och menyer var den oxå. Snyggt jobbat av Nikon.
Arleklint
Aktiv medlem
Jeppe skrev:
Naturligtvis ger en 1.5x sensor bättre skärpa i hörnen, men det måste väl ändå vara så att detta är med optik som tecknar ut fullt och inte DX-objektiv.
Fast DX-optiken har ju just den egenheten att den vinklar ljuset väldigt vinkelrätt mot sensorn i hörnen på 1,5X jämfört med fullsensor och 1,0x-optik. Det är ju det den är till för.
Senast ändrad:
mikaelleijon.se
Aktiv medlem
mipert skrev:
Detta är min minnesbild av malmökvällen:
Det var en bra sammanfattning.. Intressant att höra Staffan Widstrands arbete som fotograf och erfarenheter med olika verktyg. Inledningen var minst sagt seg..
/Mikael