Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

D2H. Bra eller dåligt köp.

Produkter
(logga in för att koppla)

nosse

Aktiv medlem
Hej.
Jag har länge nu funderat att byta uupp mig från min Nikon D50 till en D2H.
D2H:n ligger på ca 8000 kr just nu och vad jag äst/hört så är det en grymt bra kamera på alla sätt och vis.
Men skulle gärna vilja ha lite mer respons efter nån som har testat den eller till och med äger den. Possitiva och negetiva tankar.
Sedan är den stora frågan om de 4 megapixlarna som D2H:n har räcker till. Jag vet att mp inte har stor betydelse alls men räcker det bra om man ska använda kameran som pressfotograf till tidningar?

Tack för hjälpen

MVH Christopher

nosse skrev:
Hej.
Jag har länge nu funderat att byta uupp mig från min Nikon D50 till en D2H.
D2H:n ligger på ca 8000 kr just nu och vad jag äst/hört så är det en grymt bra kamera på alla sätt och vis.
Men skulle gärna vilja ha lite mer respons efter nån som har testat den eller till och med äger den. Possitiva och negetiva tankar.
Sedan är den stora frågan om de 4 megapixlarna som D2H:n har räcker till. Jag vet att mp inte har stor betydelse alls men räcker det bra om man ska använda kameran som pressfotograf till tidningar?

Tack för hjälpen

MVH Christopher

Tjaba!

Köpte precis en sådan här tingest!
Kolla min recension, startade precis som du en tråd i forumet för att kolla...har du provat att söka i forumet Nikonkameror? Många bra svar.
Men jag tror du finner att min recension säger dig vad jag gillar kameran!

Hälsningar,
Peter

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar