Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

D200?

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej!

Det är som så att jag går och funderar över ifall jag skall köpa mig en ny kamera.
Har i dagsläget en Nikon D50 som jag känner att jag "växt ur" och är sugen på att prova någon av Nikons lite mer avancerade modeller.

Har nu spanat lite på begagnat marknaden och kan konstatera att man kan få en Nikon d200 till ett hyfsat bra pris(5000-8000), beroende på vilken utrustning som medföljer.

Vad jag då undrar över är följande.

Är d200 en kamera att satsta på? Jag menar, den har ju trots allt ett par år på nacken.
Känner mig lite kluven över att köpa en kamera som redan är "föråldrad".

Eller ska man kanske spränga sin budget och satsa på den betydligt dyrare Nikon d300? Är den såpass mycket bättre? Eller skall man kanske nöja sig med d200an och lägga resterande pengar på utrustning?

Vad tycker ni? Tar tacksamt emot råd och tips, som kanske kan hjälpa mig att fatta ett vettigt beslut.

Tack på förhand!
Christoffer

Om man tittar på dina bilder så ser det inte riktigt ut som du har nåt superbehov av nåt steg bättre ISO-prestanda, ännu mer avanacerad autofokus och nån extra megapixel så du kan nog lungt lägga pengarna på D200 och köpa optik för det som blir över.

Håller helt med Eriks råd, köp en d200 och satsa eventuellt överblivna pengar på ett objektiv extra. För övrigt kan du nog hitta en ny d200 som står kvar någonstans om du söker. Den går nog att få för ett hyfsat pris.
mvh Lennart

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto