Makten skrev:
Jag kanske är dum i huvudet, men hur är man funtad om man tänker så?
Glädjen är väl att kunna ta en bra bild, oavsett om det beror på konsnärligheten, prylarna eller nåt annat, men inte fasen beror den på vad det står på objektivet.
Visst är det viktigast, men jag ser det som två skilda grejjer....
Och Kreativitet tror jag blir svårt att finna på butikshyllorna. Men ibland står man ju och stampar på samma plats, och önskade det "hände" något nytt... Ja då får väl den nya gluggen bli "den där" händelsen som ger en en liten känga i baken.
Visst spelar det mindre roll idag, om man blandar optik, har själv köpt en sigma 150 Macro, då jag blev lite nyfiken på Macrofoto efter att kikat lite på Fotosidans bilder.
Förr ville man att alla "DIORNA" i en serie, skulle få samma färger när de skulle presenteras med projektorn. Med samma märke ville man ju tro att man uppnådde ungefär samma färger. Nu fixar man det mesta med lite "Fotoshoppande".
Jag tycker bara att man ska göra det som känns bäst, och tillåter dig att släppa dina funderingar efter köpet.
F_n för att tralla runt grubblandes.
Jag menar... om man funderar över någontings duglighet, så köp det du litar på istället.
Det enda uppenbara nackdelen jag ser med Sigman, är nog den sammetslika ytan på optiken. Tror att den blir ganska busig efter lite flitigt användande. Men Bildmässigt är den ju kalas.
Jag kikade in på andra medlemmars sidor, och kollade deras EXIF-info från spännande motiv. Letade upp liknande gluggar och vad är väl bättre att kika på än resultatet från "riktiga" fotografer.