Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

D200 tar endast 3 bilder i serie

Produkter
(logga in för att koppla)
Min D200 tar endast 3 bilder in en serietagning sedan en tid oavsett hastighet eller bildstorlek.

Jag tycker dessutom att den tar fler bilder med felaktig exponering eller fokus än tidigare.

Någon som känner igen felet eller som ser ett samband?

Mvh

paul

Herrn borde läsa manualen. :) Default tar den väl 3 bilder på sekund, men det går ju ställa om.

herrn läste manualen och ställde den på 4 men den tar bara 3 ändå :) och framförallt efter dessa tre så stoppar den
Paul

Gaffling, eller bracketing om man är engelsktalande. Med det påslaget tar kameran flera exponeringar. En efter valt värde och en bunt över och under efter ett schema du väljer.

Knappen BKT och tumhjulet borde väl aktivera och avaktivera skulle jag tro.

Visst är det lite tråkigt att man inte kan ställa en novis/korkad-fråga utan att någon skall hoppa på en.

Lika glad som man blir när hjälpsamma deltagare snabbt försöker få en på rätt spår lika ledsen blir man på dessa besserwisser-typer

Glad i alla fall

Paul

gundogsdotnu skrev:
Visst är det lite tråkigt att man inte kan ställa en novis/korkad-fråga utan att någon skall hoppa på en.

Lika glad som man blir när hjälpsamma deltagare snabbt försöker få en på rätt spår lika ledsen blir man på dessa besserwisser-typer

Glad i alla fall

Paul

Hej Paul!

Jag hoppas du kan godta en ursäkt.....sorry!!!

Jag kan bara ärligen säga att jag faktiskt trodde ditt första inlägg var lite ironiskt(jag tillhör ju den generationen :) Det är ju (dessvärre) ganska vanligt med så kallade "troll" på forumsidor som skriver ironiska inlägg för att på så sätt indirekt förnedra andra :-(

Återigen, jag ber verkligen om ursäkt.......:)

mvh / Matti

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto