Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
D200-specarna har läckt...
- Trådstartare AndersGbg
- Start datum
AndersGbg
Aktiv medlem
Ännu en D200-bild (scrolla ner, den första bilden är en Dynax 7D):
http://forum.xitek.com/showthread.php?threadid=302707&pagenumber=2
Dessutom pratas det en ett nytt objektiv: 18-200 VR DX.
Ta det för vad det är värt.
Intressant, det där är väl den klart mest troliga av de påstådda D200-bilderna man sett; "smygfotokänsla", och utseendet stämmer med vad jag tror (och hoppas på) - stor display, löst vertgrepp, fullt med roliga knappar..AndersGbg skrev:
Ännu en D200-bild
eon skrev:
Hur bra och smidig den än blir så kommer nog sökaren vara lika liten som den i D70.
Därmed blir det svårt att bedömma fokus även med D200.
Det kommer alltid finnas skäl att köpa den dyraste modellen.
Slowfinger
Aktiv medlem
Ingen som kan översätta japanskan (?).
Bilderna verkar ju trovärdiga. Eller går det att göra en Photoshopkamera och sedan plåta av bilden med en mobilkamera ;-)
Bilderna verkar ju trovärdiga. Eller går det att göra en Photoshopkamera och sedan plåta av bilden med en mobilkamera ;-)
Varför skulle den acceptera Canon-optik;-)AlfaGTV skrev:
Slutligen, en bajonett som accepterar Nikon och Canon optik.
Nästan en våt dröm, eller hur?
/Micke
Jag är väldans nyfiken på vad Nikon hittar på. Det som oroar mest är brusnivåerna på höga ISO med en eventuell 10MP-sensor.
AlfaGTV
Aktiv medlem
Calle S skrev:
..
Varför skulle den acceptera Canon-optik;-)
..
Jo, för med fullformatssensor från Canon duger inte Nikkor längre...
aj, aj ,aj!!!
Skulle nog inte skrivit i Nikonforumet i alla fall
/Micke
Med risk för att det blir en sån där vs-tråd; jag har kört 1Ds mkII med 24-70/2.8 och det imponerade inte gällande kantskärpa.AlfaGTV skrev:
Jo, för med fullformatssensor från Canon duger inte Nikkor längre...
aj, aj ,aj!!!
Skulle nog inte skrivit i Nikonforumet i alla fall
/Micke
Däremot var jag mäkta imponerad av brusnivåerna. Det är en nöt jag hoppas Nikon knäcker på en eventuell D200.
Slowfinger
Aktiv medlem
Var på Grafex och Image 2005 i Stockholm igår. Som vanligt gick det inte att få fram någon info från Nikons representanter men om jag ska försöka tolka det dom sa så är det DX-formatet som gäller eftersom det har så stora tekniska fördelar. De var också övertygade om att det kommer nya ljusstarka vidvinklar.
Men frågan är vad dom vet egentligen. Troligen inte så mycket mer än en vanlig intresserad websurfare.
Intressant var ändå att folksamlingen vid Nikons bord var lika stor som hos Canon - trots deras 5D.
Intressant var också att notera det enorma intresset för det digitala mellanformatet. Jag tycker det verkar som om fler och fler nu är på väg dit. Att titta i sökaren på nya Hasselblad t.ex är en underbar upplevelse i jämförelse med t.ex. Canon EOS 1Ds Mk2.
Kanske blir det ändå så att APS-storleken blir dominerande i småbildssystemarna och reklamfotografer mfl väljer digitalt mellanformat...
Men frågan är vad dom vet egentligen. Troligen inte så mycket mer än en vanlig intresserad websurfare.
Intressant var ändå att folksamlingen vid Nikons bord var lika stor som hos Canon - trots deras 5D.
Intressant var också att notera det enorma intresset för det digitala mellanformatet. Jag tycker det verkar som om fler och fler nu är på väg dit. Att titta i sökaren på nya Hasselblad t.ex är en underbar upplevelse i jämförelse med t.ex. Canon EOS 1Ds Mk2.
Kanske blir det ändå så att APS-storleken blir dominerande i småbildssystemarna och reklamfotografer mfl väljer digitalt mellanformat...
Slowfinger
Aktiv medlem
För övrigt sa Phase Ones försäljningschef att man räknar med att C1 snart har stöd för "tethered operations" (plåta rakt ner på hårddisken osv) med Nikons kameror. Han ansåg det viktigt eftersom Nikon Capture är så dåligt enligt honom ;-)
FelixSwensson
Avslutat medlemskap
AndersGbg skrev:
Ännu en D200-bild (scrolla ner, den första bilden är en Dynax 7D):
Oj! Den där såg ju jättebra ut! Jag ser verkligen fram emot det här. Jag kommer inte kunna köpa den på ett bra tag men man hoppas ju ändå som sann Nikon-ägare att Nikon spöar skiten ur Canon nu!
AlfaGTV
Aktiv medlem
Calle S skrev:
Med risk för att det blir en sån där vs-tråd; jag har kört 1Ds mkII med 24-70/2.8 och det imponerade inte gällande kantskärpa.
...
Nä, jag skall inte orda mer om detta heller, jag är helt övertygad om att du såg alla smiley'sar..
Jag håller med dig ang 24/28-70/2.8L De är inte superimponerade under bländare 5.6 faktiskt..
Hoppas nu ni nikonistas får vad ni "förtjänar" efter denna låååånga väntan..
MVH /micke
ghost102
Aktiv medlem
Jag har iaf hört en rykte att D200 kommer bli en grym kamera, via en gammal fotolärare jag hade, å han hade hört det via kameradoktorn.
Nikon har valt rätt väg, fast det visste väl alla innan? ;-) (lite ironi)
Verkar som om den kommer ha samma sensor som sitter i D2X, alltså inte full frame.
Hälsningar
Johan
Nikon har valt rätt väg, fast det visste väl alla innan? ;-) (lite ironi)
Verkar som om den kommer ha samma sensor som sitter i D2X, alltså inte full frame.
Hälsningar
Johan
boris.bonasin
Aktiv medlem
Den där har varit på webben länge. Troligen fejk, men man vet ju aldrig...