ANNONS
Annons

D200 och batteri (storförbrukare?)

Produkter
(logga in för att koppla)
Ca 350 bilder

Jag tar mycket motocross bilder och använder ett nikon 70-200 vr. Då får jag ut ca 350 bilder med et orginal batteri och lika många med 6st2700mA som får platts i batteri greppet. Jag tycker att jag borde få ut fler bilder med dom 6st laddbara 2700mA batterierna med tanke på den höga mA styrkan. Kameran dör när det är 3 staplar kvar på batteri indikeringen.

Om man kör med AA batterier i batterigreppet är det viktigt att ändra en inställning i kameran som talar om att man kör tex NiMH. Annars kommer kameran att anse att batterierna är tomma fast det finns en hel del kräm kvar i dem.

Jo jag har ändrat inställningen i kameran så att batteri indikatorn vet att det är AA NiMH som sitter i batteri greppet. Jag tar bilder i högsta öpplösningen och använder displayen flitigt också. Jag tycker att det blir lite väl många oskarpa bilder så därför så använder jag displayen för att plocka bort dåliga bilder. Jag har bara 2gigs kort och det fyller man rätt så snabbt på en motocross tävling. För övrigt tycker jag att det är en trevlig kamera. Det diskuteras rätt så flitigt här på FS angående väder tätatde kamerahus, jag tycker det är jätte bra vid dammiga förhållande med tätade hus och objektiv. Så till dom som säger att det är onödigt och att man inte fotar vid regn har nog inte tänkt på att det skyddar mot damm också.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar