Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

D200 Firmware Uppdatering 2.00

Produkter
(logga in för att koppla)

boris.bonasin

Aktiv medlem
D200 Firmware Uppdatering 2.00 ute.

Citat från Nikons sida:
"Om detta firmware:
Följande förbättringar har gjortis i och med firmware version 2.00.
- Stöd för den trådlösa sändaren WT-3 har lagts till.
- Ett Bildautentisierings alternativ har lagts till i kamerans Setup meny. För full funktionalitet behövs det mjukvaran Nikon Image Authentication för att bevisa äktheten på bilderna.!"


Man måste vara inloggad för att komma åt uppdateringen.
 
Japp, allt verkar fungera perfekt än så länge. Jag har dock inte gått igenom alla funktioner ännu eftersom jag just har uppdaterat kameran.
 
Verkar bra de här.
Ärligt av Nikon att skriva "Uppdat. tar flera minuter"
Så man inte blir otålig efter 2min utan reaktion.

Nu känns kameran ännu mer lik storebror med Bildautentiseringen =)
Vid tagen bild med autentiseringen syns en liten ny ikon vid bildinformationen.

För övrigt var allt som innan, samma underbara kamera.
 
Morsning!

Jag har oxå sett att uppdateringen till D200 nu ligger ute på Nikons hemsida. Däremot undrar jag om det är fler än jag som, hittills, har fått ett spansk resp. tyskt mail om denna uppdatering? I mailen finns länkar (på tyska resp. spanska) som jag INTE har öppnat.

Jag har petat iväg dessa mail till en polare på Nikon för kommentar och han svarade att han inte hade en susning om vad det var för mail/länkar. Risk för något skit vid öppning av nämnda länkar...??

Fridens
Oscar
 
boris.bonasin skrev:

- Ett Bildautentisierings alternativ har lagts till i kamerans Setup meny. För full funktionalitet behövs det mjukvaran Nikon Image Authentication för att bevisa äktheten på bilderna.!

Begreppet bildautentisering kan jag förstå, men vad skall det vara bra till? Visar den att bilden är tagen med just den kameran eller vaddå?

Jag har ingen D200 ännu, men planer på att köpa mig en snart så jag suger åt mig all information som finns kring den.
 
Är det bara programvara B som skall uppdateras? Jag har efter uppdatering följande versioner:

A: 1.01
B: 2.00
 
YNG skrev:
Är det bara programvara B som skall uppdateras? Jag har efter uppdatering följande versioner:

A: 1.01
B: 2.00

Både A och B ska uppdateras. Och som beskrivs på Nikons sida så ska man uppdatera en fil i taget.

Du ska alltså ha version 2.00 på både A och B efter uppdatering.
 
boris.bonasin skrev:
Både A och B ska uppdateras. Och som beskrivs på Nikons sida så ska man uppdatera en fil i taget.

Du ska alltså ha version 2.00 på både A och B efter uppdatering.

Jo, jag kom på det sedan. Jag försökte göra för många saker samtidigt och hade lagt båda uppdateringarna på kortet samtidigt - därför uppdaterades bara den ena :)

Tack!
 
Osquar skrev:
Morsning!

Jag har oxå sett att uppdateringen till D200 nu ligger ute på Nikons hemsida. Däremot undrar jag om det är fler än jag som, hittills, har fått ett spansk resp. tyskt mail om denna uppdatering? I mailen finns länkar (på tyska resp. spanska) som jag INTE har öppnat.

Jag har petat iväg dessa mail till en polare på Nikon för kommentar och han svarade att han inte hade en susning om vad det var för mail/länkar. Risk för något skit vid öppning av nämnda länkar...??

Fridens
Oscar

Jag har oxå fått email på spanska/svenska och tyska/svenska. Det är ingen fara med eposten men Nikon har haft problem med utskick tidigare. Detta var faktiskt en av de roligaste varianter på felutskick jag sett.

/AnWi
 
Jag får detta meddelandet när jag loggar in på Nikons hemsida
"Du har inte behörighet att titta på denna sida. Detta kan bero på att Du försöker titta på en sida som inte finns längre eller en sida som Du inte har tillträde till. Testa att logga in på nytt och försök igen."
Finns den någon som kan mejla uppgraderingen till mig?
 
Sidan funkar då jag provar att gå in.

Men jag kan maila den till dig om du inte löser det.
Vilken mailadress vill du ha det till ?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.