silverminkenII
Ny medlem
Hej! Har lite problem när jag använder min externa SB-800 till min D200. Har inga problem att få den externa blixten att lösa ut, men jag får alltid med den interna blixten i bilderna trots att jag har stängt av den (speciellt på nära håll). Detta resulterar i extra ljus i bilderna som jag inte vill ha samt fula skuggor från objektivet. Vad gör jag för fel?
Jag sätter kameran i "Commander" läge, den interna blixten till "--" (avstängd antar jag att det betyder) samt den externa till TTL-läge, grupp A kanal 1 eller motsvarande jag satt på SB-800'n.
Visst är det så att den interna blixten används för exponeringsmätning trots att den är avstängd, men detta sker väl innan slutaren öppnar och ska väl inte komma med i bilden?
Tacksam för tips!
Jag sätter kameran i "Commander" läge, den interna blixten till "--" (avstängd antar jag att det betyder) samt den externa till TTL-läge, grupp A kanal 1 eller motsvarande jag satt på SB-800'n.
Visst är det så att den interna blixten används för exponeringsmätning trots att den är avstängd, men detta sker väl innan slutaren öppnar och ska väl inte komma med i bilden?
Tacksam för tips!