Annons

d200 bilder

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Remfästena ser bra ut.

Sökaren ser tyvärr ut att vara lika liten som på D70.

Det ska bli intressant att se testresultat´från det 18-200 objektivet.

/Erik
 
eon skrev:
Remfästena ser bra ut.

Sökaren ser tyvärr ut att vara lika liten som på D70.

Det ska bli intressant att se testresultat´från det 18-200 objektivet.

/Erik

Håller med, det skall bli mycket intressant att se tester på den gluggen, den ser väldigt lovande ut i allafall.
 
Jag tycker det ser ut på jämförelsebilderna ovan att D200 har en betydligt större sökare än D70/D50.

mvh fluffen
 
Hur stor sökaren egentligen är går ju inte att säga genom att titta på ett fåtal bilder.
Tex på de normala bilderna framifrån ser F6 ut att ha betydligt mindre sökare än D2-serien, men sanningen är att den är större.

Nu tycker jag dock att D70 ser ut att ha större sökare än D200, som i sin tur har större sökare än D50.

/Erik
 
D200 är tjockare än D70 så sökaren är garanterat inte mindre än D70. Det ryktas om förstoring 0,86x hos D200 vilket är mer än 0,75x som D70 har. Sökarförstoring står i direkt relation till hur stor sökarbilden upplevs. För att jämföra med 35mm-kameror måste man dock dela med cropfaktorn 1,5.
 
eon skrev:
Hur stor sökaren egentligen är går ju inte att säga genom att titta på ett fåtal bilder.
Tex på de normala bilderna framifrån ser F6 ut att ha betydligt mindre sökare än D2-serien, men sanningen är att den är större.

Nu tycker jag dock att D70 ser ut att ha större sökare än D200, som i sin tur har större sökare än D50.

/Erik

d70 och d50 har nog samma sökare, 18 mm eypoint, lika stor på bilderna skalenligt, jmfr med blixtskon som referens den e ju lika stor på båda.

kändes väl ungefär så när man jämförde i verkligheten också vad jag kan minnas...

D200 har något större sökare på bilderna.

Sen hur den upplevs när man tittar genom den e förstås svårt att säga förrän D200 materialiserat sig i verkligheten...

Har Nikon inte lyckats göra en bättre sökare på D200 än den på D70 då blir jag väldigt ledsen..
 
Hoppas verkligen att den upplevs som större än på min D70 samt att det går att skaffa en DK17m eller liknande. Då blir det nog uppgradering för mig, men annars vet jag inte.
 
Goran skrev:
Har Nikon inte lyckats göra en bättre sökare på D200 än den på D70 då blir jag väldigt ledsen..
Du behöver inte gardera med näsdukar tills på tisdag, om jag säger så. Fast iofs, det kanske kommer en glädjetår istället - det beror på hur högt ställda dina förväntningar är.

// avdelningen för kryptiska meddelanden
 
Den har ju klara drag från D2X'en, väldigt snygg tycker jag den är i allafall. Skall bli spännande att se den med vertikalgreppet.

Undrar (hoppas) om Nikon kommer att presentera den i Sverige på Digital World Expo Mässan ?
 
clindh skrev:
Du behöver inte gardera med näsdukar tills på tisdag, om jag säger så.
Nu börjar du väl snart tangera gränsen till ditt NDA i alla fall :) Om sökaren verkligen är bättre är det nästan så att till och med jag blir sugen på ett byte. Men knappast. Kanske blir en beggad om något år.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.