Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
D200 4fps eller 5fps?
- Trådstartare fredrikt
- Start datum
joniz
Aktiv medlem
Det är 5 fps som är max i CH (Continuous High)läget, den inställning som finns i menyn är CL (Continuous Low) läget. Max inställbara hastighet för CL är 4 fps. CH och CL har du på vredet under WB/ISO/QUAL knappen på kamerans vänstra sida.
Har du haft kameran i CL eller CH läget när du testat hastigheten?
Har du haft kameran i CL eller CH läget när du testat hastigheten?
Bokeh
Aktiv medlem
fredrikt skrev:
okej då tror jag att jag förstår:
När man har på CH så är det 5fps trots att det inte står nånstans i menyn.
Tack för svaren=))
Ja, under föresättning att du använder tillräckligt snabb slutartid.
/kent
deregna
Aktiv medlem
Jag är van att mina menyer är på engelska så jag blir lite vilsen med denna på svenska språket Men gaffling är väl samma sak som bracketing eller? Har rotat runt i menyerna och det finns ju hela kapitel om gaffling och de flesta om inte alla har med blixt att göra. Du vet inte exakt var jag kan finna detta gissel? Eller nån som har en annan idé?
Kolla om du har en BKT-symbol i den övre bildskärmen. I så fall håller du in knappen med samma namn och vrider på tumhjulet till dess att det står 0. Min gissning är alltså att du har automatisk alternativexponering med två alternativrutor inställt.
Kapitlen i manualen handlar om gaffling av exponering för både blixt och naturligt ljus.
Kapitlen i manualen handlar om gaffling av exponering för både blixt och naturligt ljus.