ANNONS
Annons

D-lite 4, för mycket kraft

Produkter
(logga in för att koppla)
Köpte i dagarna ett d-lite 4 paket. Blixtarna fungerar hur bra som helst men till min stora besivkelse så var ljusstyrkan i dessa imånga fall för mycket för mina behov. Tänk om man hade läst trådarna här på fotosidan om d-lite 2 paketet iställe.

Hur som helst kan jag ju alltid köpa någon slags ND filter men gillar inte att sökaren blir mörkare.

Finns det inte någon slags filter som jag kan sätta direkt på blixtarna som minskar ljusstyrkan?

Om det gör det, vart kan jag få tag på det?

Du kan köpa ND filter på rulle som du klipper till rätt storlek o sen hänger framför blixtarna, finns att köpa på de flesta bra fotoaffärer.

Det låter perfekt. Men om man bor i Skellefteå finns det tyvärr ingen bra foto affär. Vet du något ställa på nätet där de säljer dessa rullar?

varmt!

Tänk på att inställningsljuset ger mycket värme så det kan börja brinna. Men iofs kommer du att ha dem på min nivå och då bör det klara sig... men dra inte på med tyg framför....

/
P.S: klen tröst, men jag köpte två beg BX100 och är såå glad för att kunna dra ner styrkan.

Senast ändrad:
kolla swefo.se (umeå) de har det mesta.

annars yfo.se de har i alla fall i butiken så om det inte finns i webshoppen, ring o beställ.

lycka till

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar