Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Döp nallen!

Produkter
(logga in för att koppla)

Arne S

Aktiv medlem
Var på Helsingborgsfestivalen igår och lyckades med konststycket att få i två basketbollar i följd i en korg som satt säkert 2 meter upp, avståndet var nog också ca 2 meter. Världsklass mao, och det belönades med en nalle som förärades min son. Han har idag själv tagit ett kort på den, och vill nu gärna ha lite hjälp att döpa den. Kom med lite förslag så blir han glad.

/Shaquille O´ Svensson

PS. Vill ni förbättra bilden är det naturligtvis inte förbjudet. DS.
 

Bilagor

  • nalle-011.jpg
    nalle-011.jpg
    25.4 KB · Visningar: 709
Många bra!

Kul att få in mycket svar, grabben väljer och vrakar. Men han har inte bestämt sig, så det finns plats för fler.

Tomas: Inte helt fel med Nalle PUL. Nästan så den borde få en fotoexpedition typ "Sverigeresan" under det namnet...

Niklas: Jag kollade närmare, och nallen ser inte ut att ha inbyggda slutare i ögonen så det är nog ingen "Terjekopia". (förlåt Terje...) ;)
 
I Dalarna har vi nallar i varenda buske så jag tror mig veta att denna "nalle" inte alls är en nalle. Nog är det väl en hund eller???
 
SteffeT skrev:
I Dalarna har vi nallar i varenda buske så jag tror mig veta att denna "nalle" inte alls är en nalle. Nog är det väl en hund eller???

Björnar är kända för sin listighet. Det kan således vara en nalle kamouflerad till en hund.

Jag tycker att den ska heta Bengt. Björnen Bengan.

PS. Säg till sonen att han tog ett fint kort!
 
bullen_ skrev:
Ursäkta besserwisseriet men...; är det inte en hund?

Tomas (och Stefan): Visst är det en hund, ingen har påstått annat. En Karelsk björnhund. Här i Skåne kallar vi dem nallehund, eller kort och gott bara nalle. ;)
 
Lovisa_J skrev:
Björnar är kända för sin listighet. Det kan således vara en nalle kamouflerad till en hund.

Jag tycker att den ska heta Bengt. Björnen Bengan.

PS. Säg till sonen att han tog ett fint kort!

Tack Lovisa. Jag ska framföra det till honom när han vaknar i morgon. Inte lätt för små fingrar att hantera en 300D...
 
Aha, en GUl KArelsk Björnhund eller var det orange?, Jag sitter med min nya bärbara ställd på 6000 K men sidoljuset stör

Då blir det Gurkan Björn med smeknamnet gurk, gurkan eller gurkis.


Aggh, Jag stängde av ljuset och ser orange nu. ORange KArelsk björNhund Orkan fick han heta då

ORange hund från ARNe

Passar ju bra med Orkan då




Det var en björnhund från Karelen

som hade vunnits av Arne som är fena på bollspelen

Han lät Fotosidan hitta på ett namn

Tog nallen i sin famn

Du är nu döpt av platsen där vi löser alla kamerafelen


Nu är det bäst jag byter tråd
 
Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.